Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu
Mięso

Mariusz Białek, BEEFshop: Chcemy produkować wołowinę w jak najczystszej formie

- Rozmawialiśmy z jedną z sieci hipermarketów na temat dostaw burgerów. Oczekiwano od nas m.in., że będziemy dodawać do mięsa konserwanty, aby przedłużyć termin przydatności do spożycia. Sieć wymagała 3-4 ton miesięcznie, więc bylibyśmy w stanie to dostarczyć, ale chcemy to robić w jak najczystszej formie - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Mariusz Białek, właściciel HerefordWarmia i BEEFshop.

Mariusz Białek, BEEFshop: Chcemy produkować wołowinę w jak najczystszej formie
Mariusz Białek, właściciel HerefordWarmia i BEEFshop, fot. materiały prywatne

Autor: Adam Tubilewicz, portalspozywczy.pl
Data: 12-07-2019, 11:07

Mariusz Białek jest przekonany, że w obszarze wołowiny kulinarnej BEEFShop nie ma w Polsce wielkiej konkurencji.

- W obszarze detalicznym w Warszawie jest zaledwie kilka sklepów, ale już poza nią klient nie ma gdzie takiego mięsa kupić. Owszem, są inicjatywy takie jak Polski Koszyk czy Rano Zebrano, ale oni też nie maja gdzie kupić tego mięsa. Największe hodowle w Polsce liczą tysiące sztuk bydła, ale występuje tam problem z jakością. My nigdy nie będziemy fabryką i nie chcemy nią być. Ekspansja nie wchodzi w grę. Miesięcznie w sezonie ubijamy 20 sztuk bydła, co daje 8 ton mięsa. Niektóre zakłady robią tyle w jeden dzień - dodał.

Czy na takim biznesie można więc zarobić?

- Nie jestem rolnikiem, mam wykształcenie ekonomiczne. Cały projekt został więc tak pomyślany żeby wygenerować zysk. Wszystkie trzy etapy: hodowlę, ubój i dystrybucję wykonujemy we własnym zakresie. Dzięki temu nie dzielę się marżą z marketem czy restauracją. Samą hodowlę trudno byłoby zrobić rentownie. Kiedy cena skupu żywca wynosi 8 zł/kg, rolnikowi się to nie opłaci. Dysponując dużym parkiem maszynowym i areałem, aby osiągnąć rentowność, trzeba byłoby sprzedawać za dużo większe pieniądze niż zakłady obecnie płacą - mówi Białek. 

Twórca BEEFShop sceptycznie podchodzi do tematu współpracy z sieciami handlowymi.

- Jesteśmy butikiem. Sieci zostawiamy zakładom mięsnym, które mają dużą skalę produkcji. Pamiętajmy, że wchodząc z produktem do sieci oddajemy nawet do 50 proc. marży dystrybutorowi. Rozmawialiśmy z jedną z sieci hipermarketów na temat dostaw burgerów. Oczekiwano od nas m.in., że będziemy dodawać do mięsa konserwanty, aby przedłużyć termin przydatności do spożycia. Sieć wymagała 3-4 ton miesięcznie, więc bylibyśmy w stanie to dostarczyć, ale chcemy to robić w jak najczystszej formie. Wiemy, że klienci doceniają nasze podejście, zwłaszcza ci, którzy cierpią na różnego rodzaju alergie czy stosują diety - dodaje Białek.

Z Mariuszem Białkiem rozmawialiśmy także o perspektywach i rentowności hodowli bydła mięsnego w Polsce, sprzedaży wołowiny w sieciach handlowych oraz o tym czy moda na burgery wygra z trendem wegetariańskim.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

BeefShop RSS ALERT    /    wołowina RSS ALERT    /    wołowina 2019 RSS ALERT    /    Mariusz Białek RSS ALERT    /    sieci handlowe RSS ALERT    /    bydło mięsne RSS ALERT    /    bydło mięsne w Polsce RSS ALERT    /    hodowla bydła RSS ALERT    /    Polski Koszyk RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.81.69.220
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.