Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Mięso

Mariusz Białek, Beefshop: Dobra wołowina zastąpi drób i wieprzowinę z chowu przemysłowego

- Podobnie jak w zamożniejszych krajach Europy dobra wołowina kulinarna będzie stopniowo zastępować wieprzowinę i drób z chowu przemysłowego. Mięsne produkty z ekologicznego czy naturalnego chowu będą szybko zyskiwać na popularności. Tzw. grass fed beef jest najszybciej rosnącym segment mięsnym w USA, a nawet w UE, tak więc o dalszy wzrost popytu jesteśmy spokojni - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Mariusz Białek, właściciel HerefordWarmia i BEEFshop.

Mariusz Białek, Beefshop: Dobra wołowina zastąpi drób i wieprzowinę z chowu przemysłowego
Mariusz Białek, właściciel HerefordWarmia i BEEFshop, fot. materiały prywatne

Według danych GUS w 2017 roku przeciętny Polak zjadł ok. 2,3 kg wołowiny. To prawie dwa razy więcej niż w 2015 r. (1,2 kg), ale mniej niż np. w 2005 roku (3,9 kg).

Mariusz Białek jest zdania, że Polacy jedli, jedzą i będą jedli wołowinę.

- Popyt na mięso wołowe najwyższej jakości dynamicznie rośnie a "afery" z mięsem pochodzącym z bydła mlecznego tylko zwiększają świadomość klientów. Coraz częściej wybierają bowiem wołowinę z wiadomego źródła pochodzenia i z gwarancją jej prozdrowotnych atrybutów. Zdrowe żywienie jest autentycznym trendem, szczególnie w tej zamożniejszej części rynku. Weganie mają swoje 5 minut, ale statystyczne spożycie mięsa nie maleje utrzymując się w Polsce na poziomie około 75 kg na głowę - mówi.

Białek uważa, że, podobnie jak w zamożniejszych krajach Europy, dobra wołowina kulinarna będzie stopniowo zastępować wieprzowinę i drób z chowu przemysłowego.

- Mięsne produkty z ekologicznego czy naturalnego chowu będą szybko zyskiwać na popularności. Tzw. grass fed beef jest najszybciej rosnącym segment mięsnym w USA, a nawet w UE, tak więc o dalszy wzrost popytu jesteśmy spokojni - mówi.

Nasz rozmówca przyznaje, że sprawa nielegalnego uboju i kłopoty polskiej wołowiny w Czechach spowodowały, paradoksalnie, wzrost zamówień w BEEFShopie.

- Klimat wokół wołowiny jest zły, ale są obszary rynku, które zyskały. Były to te firmy, które mogły dostarczyć konsumentowi wiarygodną informację o pochodzeniu mięsa. My nie handlujemy mięsem. Sprzedajemy to co wyhodowaliśmy: wołowinę kulinarną, która znacząco różni się od pospolitej wołowiny, która w Polsce najczęściej pochodzi z bydła mlecznego. Hoduje się go w Polsce 6 mln sztuk, podczas gdy bydła mięsnego 200-300 tys. Różnica w jakości jest jednak ogromna. Jakość mięsa z krowy, która jest genetycznie nastawiona i przez kilka lat eksploatowana na mleko jest, delikatnie mówiąc, taka sobie. Dobrą jakość miała dawna polska rasa czerwona, która została jednak wyeliminowana przez rasę HF (holsztyno-fryzyjska) - mówi Białek.

 

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Mariusz Białek RSS ALERT    /    BeefShop RSS ALERT    /    wołowina RSS ALERT    /    wołowina 2019 RSS ALERT    /    spożycie mięsa RSS ALERT    /    spożycie wołowiny RSS ALERT    /    mięso RSS ALERT    /    branża mięsna RSS ALERT    /    bydło mięsne RSS ALERT    /    bydło mięsne w Polsce RSS ALERT    /    Hereford RSS ALERT    /    bydło mleczne w Polsce RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.227.76.35
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.