Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Marka wędlin stworzona przez klaster mięsny nie podbije rynku?

  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 24-02-2012, 13:22
Marka wędlin stworzona przez klaster mięsny nie podbije rynku?

Pięć zakładów mięsnych (Wierzejki, Pekpol, Peklimar, Zyguła i Niewieścin) współpracując w ramach Polskiego Klastra Mięsnego chce pod wspólną marką Polonium wprowadzić 25 produktów w kategorii premium. Czy taka inicjatywa ma szansę na sukces?

Jarosław Filipek, prezes Codes Strategie tłumaczy, że idea marki wspólnej opiera się na przekonaniu, że małe firmy będą mogły zbudować silniejszą pozycję rynkową i skuteczniej konkurować. - Marka wspólna ma także być narzędziem walki z markami własnymi sieci handlowych. Przeświadczenie, że model oparty na wspólnej marce jest skuteczny, firmy z Polskiego Klastra Mięsnego opierają na opinii, że konsumentów nie interesuje marka producenta, tylko marka produktu - mówi ekspert.

Zauważa jednak, że dotychczasowe próby stworzenia marki wspólnej albo były porażką, albo nie zbudowały oczekiwanej skali. - Trzy niewielkie spółdzielnie mleczarskie z regionu świętokrzyskiego, wprowadziły na rynek wspólną markę „Ser Świętokrzyski Twarogowy". Poza działaniami PR w momencie wprowadzania rynkowego inicjatywy, o marce tej obecnie nie słychać. Nie powiódł się także koncept stworzenia wspólnej marki dla kilku małych browarów, ponieważ nie udało się stworzyć jednolitego produktu - mówi Jarosław Filipek. - Drugim powodem porażki było wzajemne przenikanie się sieci dystrybucji, czyli wzajemne konkurowanie i walka o tego samego konsumenta. Do tego małe nakłady, słaby marketing oraz bardzo trudna do zorganizowania logistyka. Polem dyskusji był podział nakładów i zysków. Firmy oferując swoje własne produkty, dbają o nie bardziej niż o produkty wspólne - dodaje.

Według specjalistów z branży mięsnej, inicjatywa budowania marki wspólnej, jest traktowana jako przeciwstawienie dużemu udziałowi marek własnych sieci handlowych. - Według nich, marki własne prowadzą do utraty tożsamości producentów i ich uzależnienia od odbiorcy. Z drugiej strony nawet największe firmy zajmują się produkcją marek własnych na rzecz klientów sieciowych. Czy możliwe jest wyrównanie pozycji konkurencyjnej nowoczesnych kanałów dystrybucji i producentów? Jeżeli największe marki go współtworzą, jest to wątpliwe. Znaczy to, że mniejsi producenci muszą znaleźć dla siebie alternatywne rozwiązania lub zbudować taką siłę, aby w znaczący sposób brać udział w grze rynkowej - akcentuje prezes Codes Strategie.

KOMENTARZE: (9)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • oburzona 28-12-2013, 19:46:
To sie naprawde nie miesci w glowie zeby w XXIw w zakladach panowaly takie warunki.Ludzie sa naprawde wykonczeni,a niektorzy na skraju wytrzymalosci.Ostatnio nawet zdarzyl sie taki wypadek,ze pracownik zemdlal(jak sie okazalo zawal)przyjechalo pogotowie,kazdy przerazony, a kierownik na to:co jest kurwa!Do tasmy,juz!!Jak mozna?!Zero wspolczucia.Dlatego takim ludziom zycze najgorszego bo na taki koniec zasluguja.Chyba tyle.Pewnie nic to nie pomoze,ale niech kazdy wie co jest grane.
  • oburzona 28-12-2013, 19:40:
i prosze mi nie pieprzyc o masowych zwolnieniach,bo tym ludziom nalezy sie ogromny szacunek i uznanie,bo niestety mamy taka sytuacje w miescie,ze predko sie pracy nie znajdzie.Ale jesli juz sie za cos/kogos brac to za te tluste swinie!!Ale nie w ubojni tylko w biurze.To wstyd jakiego powinni sie najesc po przeczytaniu tego wpisu.
  • oburzona 28-12-2013, 19:34:
Malo tego.Przecietna pensja pracownika po 20 paru latach to 1400 zl.Pry ubikacji zamontowano bramke przy ktorej trzeba odbic karte jesli chce sie zalatwic aby pan prezes mogl potem odliczyc sobie ten cenny czas w toalecie od pensji pracownika

Zobacz wszystkie komentarze (9)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 611) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.