Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mięso

Marta Marczak, PwC: Polacy nigdy nie będą roślinożercami (wideo)

- Wierzę w to, że Polacy nigdy nie będą roślinożercami. Nasza kultura, klimat, tradycja są związane z jedzeniem mięsa. Natomiast widzimy w badaniach coraz bardziej świadome korzystanie z mięsa, ograniczanie jego spożycia, a także poszukiwanie produktów lepszej jakości przygotowanych odpowiedzialnie. To zjawisko, które już się dzieje i które będzie zyskiwało na znaczeniu - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Marta Marczak, dyrektor w zespole strategii marki PwC.

Marta Marczak, PwC: Polacy nigdy nie będą roślinożercami (wideo)
Marta Marczak, fot. PTWP

Autor: Adam Tubilewicz/Portalspozywczy.pl
Data: 29-11-2019, 11:05

Marta Marczak wskazuje, że branża mięsna musi zmienić się sama i zrobić to z przekonania, a nie pod presją czy w okolicznościach szantażu.

- Do niedawna aktywiści byli awangardą, która mocno i wyraziście zwracała uwagę na pewne tematy. Rzeczywiście, dzisiejszy konsument, żeby coś zauważyć, musi zostać czasem brutalnie wstrząśnięty i wyrwany ze swojego stałego schematu myślenia. Dlatego aktywiści starają się postawić czasami krwawą, trudną tezę żeby wzbudzić dyskusję. Jednak to nie oni, ale coraz bardziej świadomi konsumenci w gąszczu informacji będą starali się złapać właściwy trop. Wielkim zadaniem producentów jest im to ułatwić edukacją i uczciwą komunikacją - dodaje.

Ekspertka podkreśla, że dzisiejszy konsument traktuje jedzenie zupełnie inaczej niż kilka lat temu.

- Jedzenie nie jest już tylko paliwem, ale manifestacją stylu życia czy wyborem politycznym. Mamy więc konsumenta, który jest otwarty na wiedzę, producenta, który uczciwie komunikując stara się zmienić to, co może zmienić w sposobie prowadzenia biznesu. Mamy też aktywistę, który mocno się interesuje, wie więcej, zaczepia i prowokuje, rzuca trudny temat na stół - dodaje.

W ocenie Marty Marczak branży mięsnej nie pomoże przerzucanie się odpowiedzialnością i eskalacja emocji w sporze z aktywistami.

- W dialogu producentów, aktywistów i konsumentów coraz mocniej słychać głos młodego pokolenia, które zaczyna oczekiwać i stawiać markom wymagania. To moment, kiedy wiele branż spożywczych i nie tylko powinno zacząć spłacać dług wobec cywilizacji: zainwestować w inicjatywy lub projekty, które rozwiążą problemy cywilizacyjne. To moment dla wizjonerów, osób, które będą miały odwagę postawić przed swoim biznesem cele niekomercyjne - podsumowała.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Marta Marczak RSS ALERT    /    FRSiH 2019 RSS ALERT    /    branża mięsna RSS ALERT    /    mięso RSS ALERT    /    wegetarianizm RSS ALERT    /    fleksitarianizm RSS ALERT    /    PwC RSS ALERT

KOMENTARZE (5)

  • Timi 2019-11-29 17:23:10
    Jak rzucili za 8,99 w jednej z sieci fileta z Ukraińskiego kurczaka hodowanego poza standardami unijnymi. Tzn na mączkach mięsno kostnych i z udziałem antybiotykowych stymulatorów wzrostu to jakoś nie widziałem w oczach refleksji jakościowej tylko pełne kosze taniego mięcha. Jakość MUSI kosztować a do tego nie jest Polak przyzwyczajony wcale, bo jadł przez 50 lat bIO za pół darmo od rolnika którego nie było stać na nawozy i myśli że dalej będzie tak samo.
  • PATRICK 2019-12-01 10:34:44
    "Nigdy" - taaaa , nigdy nie będzie samochodów , ludzie będą jeździć zawsze na koniu. "Nigdy" nie sprzeda się więcej niż 10 komputerów na cały świat bo co z nimi ludzie zrobią. "Nigdy" nic cięższego od powietrza nie wzleci. "Nigdy" ludzie nie zmienią nawyków - przecież nokia 3310 najlepsza d o wszystkiego. "Nigdy" nie upadnie żaden koncern ani bank przecież są zbyt potężne. Jeszcze Pani ma jakieś porady dla nas maluczkich internautów ?
  • Roślinożerca 2019-12-02 08:23:36
    Pani "super ekspertka" chyba zapomina, że jednak jest grupa Polaków Roślinożerców".... czy to oznacza, że wg tej paniusi, nie są już Polakami? Generalizowanie i wypowiedzi, które nie mają żadnej wartości merytorycznej - jaki mają cel szanowna paniusiu?
  • Konrad 2019-12-03 18:48:20
    Jak ja kocham wypowiedzi takich lobbystów... Niech wyschnie ostatnia rzeka na świecie, ważne, że chajs się zgadza w kieszeni. Przez taką ludzką parszywość wyginiemy. Nie wstyd Pani?
  • Schabowy z kapustą i żeberka 2019-12-06 12:14:36
    I tak trzymać :)! Niech lewacy i im podobni nauczą muzułmanów i żydów niejedzenia mięsa. Oj będzie się działo.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.234.214.179
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.