Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mięso

Michna Food: Chcemy wejść do sieci handlowych z wieprzowymi daniami gotowymi premium

- W modernizowanym zakładzie będziemy produkować wyroby gotowe z tzw. półki premium w ozdobnych szklanych opakowaniach przy udziale tradycyjnych etykiet, jak również produkty typu standard, np. w puszkach. Zauważyliśmy, że w innych krajach UE tego rodzaju produkty (nie wszystkie) są zauważalne - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Paweł Michna, prezes zarządu Michna Food.

Michna Food: Chcemy wejść do sieci handlowych z wieprzowymi daniami gotowymi premium
Paweł Michna (drugi z prawej), fot. wmsse

Autor: Adam Tubilewicz/Portalspozywczy.pl
Data: 27-01-2020, 10:07

21 stycznia 2020 r. przedsiębiorstwo Michna Food Sp. z o.o. Sp. K. otrzymało decyzję o wsparciu inwestycji, która będzie zlokalizowana w Nidzicy. (czytaj więcej)

Paweł Michna, prezes zarządu Michna Food przybliżył nam historię rodzinnego biznesu rzeźnickiego, który istnieje w Pelplinie od ponad stu lat.

- Zaczęło się od pradziadka. Obecnie trzema firmami Michna (Michna, Michna Meat, Michna Food) zarządza trzecie i czwarte pokolenie – ojciec (Janusz) wraz z czwórką dzieci (Przemysław, Andrzej, Karolina i ja-Paweł), a w kolejce czekają już wnukowie. Wcześniej zajmowaliśmy się wyrobem i sprzedażą detaliczną wędlin. Od 2009 r. jako Michna Meat prowadzimy zakład rozbioru głów wieprzowych. Kupujemy głowy od zakładów mięsnych-ubojni w Polsce i Europie. Rozbieramy je w Pelplinie na elementy szczegółowe: skronie, poliki, uszy, nosy, wargi, maska, inne - 65 ton surowca dziennie - mówi.

Jak dodaje, pomysł na rozszerzenie działalności o produkcję konserw pojawił się już kilka lat temu, a teraz w 100 proc. prywatnej, rodzinnej spółce Michna Food udało się zebrać kapitał, by zrobić ten krok do przodu.

- Obecnie mamy już ku temu pewne możliwości. Jesteśmy polską, w 100 proc. rodzinną grupą firm, którą określa się jako średnie przedsiębiorstwa. Z wspomnianych 65 ton głów wieprzowych dziennie Michna Meat uzyskuje 2,5 tony samego policzka, pomijając pozostałe elementy mięsne. Część sprzedajemy, część eksportujemy. Jest to produkt niezbyt znany w Polsce na rynku gastronomicznym, który dopiero przychodzi na nasz rynek, do restauracji, itd. Niezwykle rzadko można go zjeść w restauracjach, a jest to niezwykle smaczne i delikatne mięso - dodaje.

Michna Food chce produkować wyroby gotowe na bazie polików wieprzowych i innych elementów mięsnych pozyskiwanych w głównej mierze z siostrzanego zakładu rodziny Michna- Michna Meat. Będą to wszelkiego rodzaju konserwy z datą przydatności do spożycia do nawet dwóch lat - do przechowywania w temperaturze pokojowej. Asortyment będzie składał się z pięciu głównych kategorii produktowych: policzki wieprzowe w sosie własnym, policzki w sosie wolno gotowane, pasztety (także z dodatkami smakowymi), mielonki i mięsa w sosie np. gulasz i inne wyroby, które klient zakupi w sklepie, a w domu odgrzeje gotowe danie np. w garnku lub kuchence mikrofalowej.

więcej informacji:

ZPM Michna RSS ALERT    /    Paweł Michna RSS ALERT    /    Michna Food RSS ALERT    /    konserwy RSS ALERT    /    wieprzowina RSS ALERT    /    inwestycje w branży mięsnej RSS ALERT    /    branża mięsna RSS ALERT    /    dania gotowe RSS ALERT    /    pasztety RSS ALERT    /    pasztet RSS ALERT    /    dania gotowe 2020 RSS ALERT    /    wieprzowina 2020 RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • Jurek 2020-01-28 14:55:49
    Mnie to interesuje co w tej paczce niby jedzeniem będzie zapakowane. Odpady mnie nie interesują. Chyba, że mohery.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.218.67.1
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.
iii

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.