Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mięso

Mięso i wędliny na karuzeli trendów

Przemysł mięsno-wędliniarski – tak jak w pozostałe gałęzie rynku spożywczego – jest podatny na szybko zmieniające się trendy. Producenci przypraw i dodatków dla tego sektora starają się więc wprowadzać wiele innowacji i nowości, również tych inspirowanych kuchniami świata.

Mięso i wędliny na karuzeli trendów
fot. shutterstock.com

Autor: www.portalspozywczy.pl
Data: 22-08-2018, 14:35

Rynek przypraw i dodatków dla przemysłu mięsnego podlega takim samym zmianom jak inne gałęzie przemysłu, nie tylko spożywczego. Ogólną potrzebą jest szukanie rozwiązań usprawniających i ułatwiających życie - również z kwestią „eko” w tle. Podobne trendy i mody występują w przemyśle mięsnym - gama produktów plasterkowanych stale się poszerza, niektóre wyroby jak np. parówki czy kiełbaski są już pakowane na sztuki jako przekąska do zjedzenia, w okresie letnim półki sklepowe uginają się od obszernej oferty wyrobów grillowych. Producenci cały czas poszukają rozwiązań, którymi mogli by zaciekawić konsumenta i tak np. kilka lat temu pojawiła się moda na mięso sous vide czy przekąski z mięsa.

- W Libra Polska przede wszystkim duży nacisk kładziemy na projektowanie przypraw i dodatków w taki sposób, aby dzięki nim możliwe było tworzenie wyrobów mięsnych wyróżniających się czymś szczególnym na nasyconym już rynku mięsnym. Te szczególne wyróżniki kształtowane są właśnie przez trendy i mody, które od lat zakładają już redukcję dodatków z grupy E, powrót do tradycji i skojarzeń z dzieciństwa, dostarczanie pozytywnych doznań przy jedzeniu. Nie zmienia to jednak faktu że konsumenci w Polsce, również Ci napływowi, są dość zróżnicowani, nadal bardzo duży odsetek społeczeństwa poszukuje produktów relatywnie tanich dla których ilość dodatków z grupy E nie ma tak dużego znaczenia jak cena. To co jest wspólne dla każdego konsumenta to poszukiwanie produktu o dobrym smaku, dotyczy to zarówno klientów poszukujących tanich wędlin jak i dla tych, którzy przykładają dużą wagę do tego co jest zadeklarowane na etykiecie. Właśnie w obrębie smaku jako producent przypraw mamy duże pole do działania. Dlatego od prawie 2 lat w naszym zespole pracuje Kamil Bojko – doradca kulinarny, ściśle współpracujemy również z Marcinem Piotrowskim szefem kuchni, uczestnikiem I edycji Top Chefa - podkreśla Dariusz Papież, kierownik Działu Badań i Rozwoju Libra Poland Sp. z o.o.

Jak podkreśla, obserwowany od kilku lat w branży produktów mięsnych rozwój trendów prozdrowotnych tłumaczy chociażby większe zainteresowanie mięsem drobiowym oraz jego wyrobami powszechnie uważanymi za bardziej prozdrowotne od produktów z wieprzowiny. - To co producenci wyrobów mięsnych mogą zrobić to np. fortyfikowanie wędlin m.in. witaminami, co nie do końca okazało się rynkowym hitem, podobnie jak dodatek omegi 3 i 6. Skuteczniejszym działaniem może okazać się powoli wkraczający trend z związany z redukcją sodu w produktach mięsnych, w ofercie firmy Libra Polska mamy już przetestowany i wdrożony system umożliwiający niewyczuwalne zredukowanie soli o 25% - komentuje ekspert.

więcej informacji:

Dariusz Papież RSS ALERT    /    Libra Polska RSS ALERT    /    dodatki do mięs RSS ALERT    /    dodatki do wędlin RSS ALERT    /    rynek mięsa RSS ALERT    /    przyprawy do mięs i wędlin RSS ALERT    /    dodatki do żywności RSS ALERT    /    rynek wędlin RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.207.249.15
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.