Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mięso

Mięso na wtorek: Branża mięsna podejmuje rękawicę w walce o emocje konsumenta

Producenci mięsa i hodowcy zwierząt przez dłuższy czas zdawkowo i raczej niechętnie odpowiadali na wymierzone w ich stronę działania organizacji prozwierzęcych. Do czasu. Głośną konferencję, na której branża wystawiła aktywistom fakturę na 167 mld zł, należy odczytać jako podjęcie rękawicy. Postanowiliśmy zapytać ekspertów od PR o to, w jaki sposób producenci mięsa mogą przechylić na swoją korzyść szalę w walce o uwagę i emocje przeciętnego Kowalskiego.

Mięso na wtorek: Branża mięsna podejmuje rękawicę w walce o emocje konsumenta
mięso na wtorek
fot. shutterstock

Autor: Adam Tubilewicz/Portalspozywczy.pl
Data: 22-10-2019, 07:12

10 października przedstawiciele 12 organizacji związanych z rolnictwem i produkcją zwierzęcą przedstawili Stowarzyszeniu "Otwarte Klatki" i Fundacji Viva! "propozycję nie do odrzucenia" - zapłatę 167 mld zł w zamian za zaprzestanie produkcji zwierzęcej w Polsce.

- Jest to kwota szacunkowa, która tylko w niewielkim procencie i na niektórych polach odzwierciedla realną roczną stratę rolników i państwa polskiego w sytuacji, gdyby w naszym kraju do głosu doszliby ludzie o tak szkodliwych poglądach - mówili organizatorzy wydarzenia. (czytaj więcej)

Dzień po wspomnianej konferencji swoje oświadczenie do mediów rozesłało Stowarzyszenie "Otwarte Klatki" przedstawiając własne, jeszcze wyższe wyliczenia. (czytaj więcej)

Starcie na remis

O ocenę powyższego sposobu komunikacji producentów mięsa poprosiliśmy specjalistów z branży PR.

W ocenie Eweliny Radowicz, CEO i Head of Public Relations w agencji Pitted Cherries to bardzo dobrze, że branża mięsna wychodzi z inicjatywą i zwraca uwagę na kwestie merytoryczne.

- Prezentowanie merytorycznych argumentów w komunikacji PR-owej jest zawsze wartościowe, zawsze ma sens. I to zdecydowanie popieram. Pytanie tylko czy "zaczepna" forma podania tych informacji odniosła zamierzony skutek? Wyprowadzając atak, zawsze trzeba się liczyć z kontratakiem. Odniosłam wrażenie, że dla organizacji walczących o prawa zwierząt (w tym przypadku stowarzyszenia "Otwarte klatki") dodało to tylko paliwa, przysłowiowego wiatru w żagle. Ich odpowiedź okazała się równie mocna i nośna PR-owo. Cios za cios - dodaje.

Ekspertka zauważa, że stawką w tej walce jest to, co myśli przeciętny Kowalski.

- W tym starciu padł remis. Kowalski usłyszał, że branża mięsna generuje potężne sumy dla budżetu, ale z drugiej strony usłyszał o ciemnej stronie medalu - o kosztach - dodaje.

więcej informacji:

Mięso na Wtorek RSS ALERT    /    wegetarianie RSS ALERT    /    branża mięsna RSS ALERT    /    Monika Czaplicka RSS ALERT    /    Wobuzz RSS ALERT    /    Pitted Cherries RSS ALERT    /    Ewelina Radowicz RSS ALERT    /    mięso RSS ALERT    /    spożycie mięsa RSS ALERT    /    weganizm RSS ALERT

KOMENTARZE (4)

  • Obserwator 2019-10-22 08:34:31
    Człowiek ma apetyt na mięso, ponieważ organizam potrzebuje zawartych w nim wartości odżywczych.
    • Obserwator 2 2019-10-22 14:14:18
      Wszystkie składniki jakie posiada mięso można pozyskać innymi sposobami bez konieczności mordowania zwierząt
    • LordValTrainaCC 2019-10-23 14:34:00
      To jest idiotyczne rozumowanie, bo ja mam ochotę głównie na pizzę i whisky. Wątpię, że ma takie mocne zapotrzebowanie na te rzeczy.
  • gosc432423 2019-10-22 09:50:22
    branża mięsna bankrutuje na potęgę. Dlaczego piszecie tylko o ZM Kania? Niedługo nie będzie już polskiego kapitału w mięsie - a wszystko dzieje się po cichu, bez protestów branży.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 212.205.22.21
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.