Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mięso

Mięso na wtorek: Cena szynki w sklepie nie zależy tylko i wyłącznie od zmian cen surowca

- Tłumaczymy i przekonujemy, że cena szynki nie zależy tylko i wyłącznie od tego, że ceny mięsa poszły do góry albo spadły. Jeśli nawet ceny nie będą rosnąć, to koszty pracy nie stoją w miejscu, energia nie stoi w miejscu, to samo dotyczy paliw, nośników, opakowań folii itp. To wszystko ma znaczenie, a nagle spotykamy się z opinią, że „mięso zdrożało o 20 proc., a wy chcecie podnieść je o kolejną kwotę - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Tomasz Łączyński, prezes Zakładów Mięsnych Pekpol Ostrołęka.

Mięso na wtorek: Cena szynki w sklepie nie zależy tylko i wyłącznie od zmian cen surowca
mięso na wtorek
Tomasz Łączyński, fot. PTWP

Autor: Adam Tubilewicz/Portalspozywczy.pl
Data: 08-10-2019, 05:17

Tomasz Łączyński wskazuje, że choć media piszą ostro o inflacji i podwyżkach, wciąż wielu podwyżek dotyczących mięsa rynek nie skonsumował.

- Pod koniec maja wszystkie firmy miały ustalone ceny na koniec czerwca i lipca, ale od tego czasu były aż cztery podwyżki! Myśli pan, że którykolwiek zakład mięsny podniósł swoje ceny? Nie, ale nie dlatego, że nie chciał tylko dlatego, że prowadził rozmowy w sprawie urealnienia swoich cen sprzedaży. Do tego trzeba doliczyć koszty pracy, brak pracowników, koszty energii, a czekają nas kolejne podatki - dodał.

Prezes Pekpolu zwraca uwagę, że tylko wprowadzenie Pracowniczych Planów Kapitałowych sprawi, że marża wielu zakładów spadnie.

- Nam pozostaje tłumaczenie i przekonywanie, że cena szynki nie zależy tylko i wyłącznie od tego, że ceny mięsa poszły do góry albo spadły. Jeśli nawet ceny nie będą rosnąć, to koszty pracy nie stoją w miejscu, energia nie stoi w miejscu, to samo dotyczy paliw, nośników, opakowań folii itp. To wszystko ma znaczenie, a nagle spotykamy się z opinią, że „mięso zdrożało o 20 proc., a wy chcecie podnieść je o kolejną kwotę”. Wydaje mi się, że to może spowodować, że dla części zakładów rok 2019 będzie niefortunny. Nowe obciążenia dla zakładów przyniesie 2020 rok i kolejne zakłady mogą go nie przetrwać - dodaje.

Łączyński wskazuje, że w obliczu dużych podwyżek cen mięsa w 2019 roku sieci handlowe solidarnie nie podnosiły cen z wielką stratą dla producentów mięsa i wędlin.

- Odpowiedzi od naszych partnerów handlowych były na zasadzie “ale nikt nie podnosi”. Sieci trzymały się w kleszczach, nie podnosząc cen, z wielką stratą dla producentów mięsa i wędlin. W związku z tym część zakładów, która nie miała jakichkolwiek zapasów nie utrzyma się na rynku, bo już musiała dołożyć bardzo dużo, a będzie musiała jeszcze więcej. Ogromny wpływ na ceny mięsa ma ASF w Chinach, gdzie wybito 25 proc. stad. W czerwcu przewidywano, że ceny mięs mogą wzrosnąć o kolejne 30-70 proc. Nawet, jeśli przyjmiemy, że będzie to 30 proc. to i tak jest dużo. A zakłady w żaden sposób nie skompensują tej podwyżki. To już nie te czasy, że firmy mają nie wiadomo jaką marżę. To nie jest prosta działka w momencie, kiedy na rynku jest wiele zakładów, jest duża konkurencja. Czujemy odpowiedzialność za ludzi, którzy tu pracują, ich rodziny i staramy się tylko znaleźć swoje miejsce na rynku i zapewnić tym ludziom godne życie. Tylko tyle - podsumował.

Na skutek jakich czynników wiele zakładów mięsnych może nie przetrwać 2019 i 2020 roku? Dlaczego produkcja wegetariańska w zakładzie mięsnym to nic złego? Z jakich przyczyn upadła koncepcja Polskiego Klastra Mięsnego? Czy produkcja pod markami własnymi sieci handlowych może być korzystniejsza niż pod marką producenta? - Na te pytania odpowiedział nam Tomasz Łączyński. Zapraszamy do lektury pełnej treści rozmowy w Strefie Premium:

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Pekpol RSS ALERT    /    Tomasz Łączyński RSS ALERT    /    Mięso na Wtorek RSS ALERT    /    ceny mięsa RSS ALERT    /    branża mięsna RSS ALERT    /    mięso RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.209.80.87
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.