Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mięso

Mięso na wtorek: Co branża mięsna może powiedzieć uczestnikom strajku klimatycznego?

Branża mięsna nie może lekceważyć 15-16 latków, którzy wychodzą dziś na ulicę pod transparentem "strajk klimatyczny" i za 10-15 lat będą dorosłymi konsumentami. Warto pamiętać, że jest to pokolenie, które ma zupełnie inną wrażliwość na relację ze zwierzętami i jest wyczulone na marketingową "ściemę". Dlatego w swojej komunikacji producenci mięsa powinni stawiać na autentyczność - to wnioski z drugiej części debaty "Rewolucja w branży mięsnej zmienia strategie firm" podczas Forum Rynku Spożywczego i Handlu 2019.

Mięso na wtorek: Co branża mięsna może powiedzieć uczestnikom strajku klimatycznego?
mięso na wtorek
Młodzieżowy strajk klimatyczny w Turynie, maj 2019, fot. shutterstock

Autor: Adam Tubilewicz/Portalspozywczy.pl
Data: 19-11-2019, 07:43

Marta Marczak, dyrektor w zespole strategii marki PwC wskazała, że potrzeby konsumenta się nie zmieniają. Zmieniają się sposoby ich zaspokajania.

- Nieustająco najważniejszym trendem we wszystkich kategoriach spożywczych jest przyjemność. Możemy się zastanowić czym jest dostarczanie tej przyjemności i czemu służy jedzenie? A służy ono dostarczaniu wrażeń, które mają swoje źródło w czymś prawdziwym i autentycznym. Produkty w branży mięsnej mocno się ostatnio zmieniły. Wiemy jak zły PR miała parówka. Dzisiaj jako kategoria jest uczciwym produktem o wysokiej mięsności i czystym składzie. Jest lubiana przez dzieci i z mniejszym wyrzutem sumienia wybierana przez matki, które dużo chętniej niż kiedyś przyznają w badaniach, że podają je swoim dzieciom - dodała.

Ekspertka podkreśliła, że konsument nie wybierze zdrowia lub wygody bez przyjemności.

- Ona nadal jest na prowadzeniu. Ważne żeby pochodziła z czegoś prawdziwego i autentycznego, żeby oprócz smaku ucieszyło się oko. Stąd estetyzacja opakowań, żeby nie tylko lepiej eksponowały produkt, ale także żeby już w pierwszym kontakcie sprawiały przyjemność - dodała.

Jako przykład długoterminowej zmiany rynku żywności Marczak wskazała szeroko pojęte zdrowie.

- Na pewno za 2-3 lata nie uznamy, że jest ono nieważne. To efekt ewolucji świadomości konsumentów. Byłabym ostrożna z twierdzeniem, że polski konsument jest już świadomy. Według mnie jest raczej pogubiony, skołowany sprzecznymi narracjami. Jedni mówią "nie jeść mięsa", drudzy: "jeść wszystko ale odpowiedzialnie i w odpowiedniej ilości", trzecie podejście to dieta eliminacyjna, w końcu po czwarte "dobre jest to, co służy konkretnej osobie, nie ma diety, która służy wszystkim". Jest to bardzo skomplikowane. Konsument jest otwarty na wiedzę, a marki mogą wykorzystać ten tunel do skomunikowania. Jeśli zrobią to w sposób uczciwy, będzie to dla nich duża szansa - dodała.

więcej informacji:

Mięso na Wtorek RSS ALERT    /    Marta Marczak RSS ALERT    /    Paweł Nowak RSS ALERT    /    Witold Choiński RSS ALERT    /    Adam Zdanowski RSS ALERT    /    branża mięsna RSS ALERT    /    ślad węglowy RSS ALERT    /    mięso RSS ALERT    /    konsument RSS ALERT    /    wegetarianizm RSS ALERT    /    influencerzy RSS ALERT    /    plastik RSS ALERT    /    Ludomir Biedecki RSS ALERT    /    Mirosław Koźlakiewicz RSS ALERT    /    FRSiH 2019 RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.205.60.226
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.