Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mięso

Mięso na wtorek: Co branża sądzi o fleksitarianizmie?

Choć spożycie mięsa w Polsce utrzymuje się na stabilnym poziomie, coraz więcej firm z branży mięsnej postanawia odnieść się do deklaracji ograniczania spożycia mięsa przez konsumentów. Wśród wypowiedzi szefów firm i organizacji branżowych dominują dwa podejścia: próba wpasowania się w trend i przygotowania produktowych propozycji dla wegan lub...przekonywanie sceptycznych konsumentów do prozdrowotnych właściwości drobiu/wieprzowiny/wołowiny. Która opcja zwycięży?

Mięso na wtorek: Co branża sądzi o fleksitarianizmie?
mięso na wtorek
fot. shutterstock

Jednym z pierwszych producentów mięsa w Polsce, który postanowił wpisać się w trend roślinny był Sokołów, który w 2017 r. wprowadził na rynek linię past warzywnych “Z gruntu dobre”. W 2019 r. poszerzono ją o dania gotowe, m.in. bezmięsny bigos i gołąbki.

W 2019 r. śladem Sokołowa poszły m.in. Zakłady Mięsne Pekpol wprowadzając linię pieczonych pasztetów warzywnych „Dziarskie Jarskie” oraz ZM Olewnik. Z kolei grupę produktów pod nazwą BeVege opracowały Zakłady Mięsne Silesia. W tym przypadku premiera rynkowa serii została wstrzymana z uwagi na integrację spółki ze strukturami Gobarto.

Widzimy więc, że na poziomie produktowym pojawiają się pierwsze jaskółki zmian. Dla pełnego obrazu warto jednak zauważyć, że część branżowców nie podchodzi do tematu tak entuzjastycznie. Przeciwnie, wchodzą w polemikę z wegetarianami i najczęściej powtarzanymi argumentami przeciwników spożywania mięsa.

O czym "zapominają" weganie?

- Spożywanie mięsa niesie ze sobą korzyści, o których weganie zapominają - wskazuje Witold Choiński, prezes Związku Polskie Mięso. - Dzisiaj jednym z elementów, na który stawiamy jest szkolenie i edukacja - od szkół podstawowych po szkoły gastronomiczne i podawanie mięsa w odpowiedniej formie, która nie budzi wątpliwości, że mięso jest zdrowe i wręcz konieczne w codziennej diecie. Nie mówimy tu o spożywaniu codziennie kilograma mięsa, tylko porcjach obiadowych na talerzu - dodał.

Bartłomiej Wyrębski, członek zarządu spółki drobiarskiej Plukon Sieradz deklaracje o zmianie nawyków żywieniowych konsumentów uważa za niepokojące.

- Z drugiej strony wiele osób, które decydują się przejść na styl wegetariański wraca do mięsa. Nie utrzymują się dłużej przy tej diecie i to jest światełko w tunelu. Mamy statystyki, które pokazują, że spożycie mięsa nieznacznie, ale będzie rosnąć w najbliższych latach, zwłaszcza globalnie. Jako firmy musimy robić swoje, pokazywać nasze produkty, ich walory smakowe oraz korzystać ze źródeł przekazu aby edukować młodych ludzi, że mięso powinno znaleźć się w diecie każdej osoby aktywnej -dodał.

Wyższa jakość przeciwwagą?

Niektórzy przedstawiciele branży są zdania, że odpowiedzią na deklaracje związane z ograniczaniem spożycia mięsa przez konsumentów powinna być postawienie na wyższą jakość produktów.

więcej informacji:

EEC 2019 RSS ALERT    /    Mięso na Wtorek RSS ALERT    /    Piotr Kulikowski RSS ALERT    /    Mariusz Szymyślik RSS ALERT    /    spożycie mięsa RSS ALERT    /    flexitarianizm RSS ALERT    /    wegetarianizm RSS ALERT    /    weganizm RSS ALERT    /    mięso RSS ALERT    /    Anna Olewnik-Mikołajewska RSS ALERT    /    Wiesław Różański RSS ALERT    /    Bartłomiej Wyrębski RSS ALERT    /    Witold Choiński RSS ALERT    /    branża mięsna RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • d 2019-06-03 11:45:24
    bullshit, mięso konieczne w diecie?

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.210.23.15
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.