Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Mięso

Mięso na wtorek: Co dalej z ZM Henryk Kania?

Choć o trudnej sytuacji Zakładów Mięsnych Henryk Kania wiemy od miesięcy, początek czerwca przyniósł dla spółki splot wyjątkowo niekorzystnych zdarzeń. Szansą na uratowanie firmy jest uruchomione 7 czerwca postępowanie restrukturyzacyjne. Warto jednak pamiętać, że zarówno jego przebieg, jak i ewentualne pomyślne zakończenie nie zależy już tylko i wyłącznie od zarządu ZM Kania.

Mięso na wtorek: Co dalej z ZM Henryk Kania?
mięso na wtorek
Fot. mat. pras.

Autor: Adam Tubilewicz, Portalspozywczy.pl
Data: 11-06-2019, 06:14

Poniższy tekst jest syntezą najważniejszych informacji dotyczących ZM Henryk Kania z ostatnich miesięcy z naciskiem na ostatni tydzień (4-11 czerwca), a także zebranych przez nas w tym  czasie komentarzy analityków i ekspertów wraz z próbą pokuszenia się o prognozę na przyszłość.

Kto się odważy? 

Michał Kierul, menedżer w departamencie fuzji i przejęć Navigator Capital Group przypomina, że niepokojące sygnały dotyczące kondycji finansowej ZM Henryk Kania docierały do rynku już od dłuższego czasu.

- Przykładem mogły być np. wzrosty wartości przeterminowanych zobowiązań w sprawozdaniu za 2017 rok w stosunku do wcześniejszego roku. Sygnały te były dyskontowane przez inwestorów w kursie akcji, który od początku 2015 roku znajdował się w trendzie spadkowym. Obecnie sygnalizowane trudności nie są zatem sytuacją całkowicie zaskakującą, choć zaskakująca może być ich skala - mówi.

O kondycji firmy głośno mówiło się za to od połowy lutego kiedy to zarząd rozpoczął poszukiwania inwestora. Na naszych łamach szeroko opisywaliśmy ten temat w ramach cyklu "Mięso na wtorek". (czytaj dalej)

Choć branży huczało od nazw firm, które miałyby być zainteresowane zakupem producenta wędlin z Pszczyny (m.in. SuperDrob, Cargill, Animex i Sokołów), spółka do dziś nie poinformowała czy i od jakich podmiotów otrzymała oferty.

Na początku maja biegły rewident odmówił zaopiniowania finansów spółki za 2018 r. Firma PKF Consult poinformowała, że “nie była w stanie uzyskać wystarczających i odpowiednich dowodów badania, aby stanowiły one podstawę dla opinii z badania na temat tego sprawozdania finansowego". Zarząd ZM Henryk Kania nie zgodził się z "szeregiem uwag" wskazanych przez firmę. (czytaj więcej)

Raport, strajk i tajemnicze transakcje

Niekorzystne dla spółki wydarzenia przyspieszyły po opublikowaniu 30 maja raportu finansowego po I kwartale 2019 roku. Zakłady Mięsne Henryk Kania zakończyły pierwsze trzy miesiące 2019 roku sumą 230,6 mln zł przychodów ze sprzedaży wobec 268,7 mln zł w I kwartale 2018 r. W I kwartale 2019 r. spółka zanotowała 9,9 mln zł straty netto wobec 10,1 mln zł zysku w analogicznym okresie 2018 r.

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

KANKANIA

więcej informacji:

ZM Kania RSS ALERT    /    ZM Henryk Kania RSS ALERT    /    Zakłady Mięsne Henryk Kania RSS ALERT    /    ZM Henryk Kania szuka inwestora RSS ALERT    /    restrukturyzacja ZM Kania RSS ALERT    /    wędliny RSS ALERT    /    Mięso na Wtorek RSS ALERT    /    mięso RSS ALERT    /    branża mięsna RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.227.233.6
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.