Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mięso

Mięso na wtorek: Co dalej z ZM Henryk Kania?

Strona 3 z 4


Autor: Adam Tubilewicz, Portalspozywczy.pl
Data: 11-06-2019, 06:14

6 czerwca zaczął się realizować czarny scenariusz. Tego dnia Alior Bank wypowiedział spółce umowy faktoringu odwrotnego i poinformował, że w ciągu 7 dni roboczych oczekuje spłaty z tego tytułu 88,4 mln zł. Dzień później umowy kredytowe wypowiedział spółce Bank Handlowy jako przyczynę podając "utratę w ocenie banku zdolności kredytowej przez spółkę i zagrożenie upadłością." Kwota zadłużenia ZM Kania wobec tego banku wynosi ok. 95 mln zł.

Największy partner trzyma kciuki, ale...

Kluczowym aspektem dla obecnej sytuacji i przyszłości ZM Kania są relacje z siecią Biedronka. Obroty z Jeronimo Martins stanowiły na dzień 31 grudnia 2018 r. 64 proc. przychodów ze sprzedaży producenta wędlin.

W enigmatycznym oświadczeniu rzecznika prasowego JM Polska sieć wyraziła nadzieję, że ZM Kania "wkrótce ponownie dołączą do grona największych dostawców wędlin do sieci Biedronka." W tym miejscu warto dodać, że w opublikowanym 10 czerwca planie restrukturyzacyjnym ważne miejsce zajmuje punkt poświęcony aktualizacji cenników u klientów w oparciu o nowe ceny zakupu surowców i restrykcyjną politykę marżową.

Jaka będzie najbliższa przyszłość ZM Kania? 7 czerwca Sąd Rejonowy Katowice-Wschód otworzył przyspieszone postępowanie układowe spółki. Wraz z wnioskiem o jego otwarcie spółka złożyła także propozycje układowe oraz wstępny plan restrukturyzacyjny.

ZM Kania chce najpóźniej do pierwszych tygodni lipca zgromadzić kapitał obrotowy, który pozwoli na wznowienie produkcji i dostaw. Spółka przewiduje, że osiągnięcie dotychczasowych wolumenów może zająć nawet od 3 do 6 miesięcy. To jednak nie jest obecnie priorytetem. W najbliższym czasie ZM Kania chce bowiem zoptymalizować poziom zatrudnienia i sprzedać część środków trwałych niewykorzystywanych w procesie produkcyjnym.

Wszystko w rękach wierzycieli

W ocenie Artura Marszałkiewicza, partnera zarządzającego Corporate Finance CRIDO nawet jeśli zrealizuje się najkorzystniejszy scenariusz dla spółki i po wakacjach wróci ona do normalnej działalności, najbliższe tygodnie będą trudnym czasem dla spółki, zarządu i jej akcjonariuszy.

- Niewątpliwie rozpoczęcie rozmów z wierzycielami w obecnej kondycji finansowej spółki jest dobrym krokiem w kierunku poprawy jej sytuacji, natomiast zarząd musi pamiętać, że jedynie w horyzoncie najbliższych miesięcy. Do stałej i długoterminowej poprawy sytuacji konieczne jest wprowadzenie gruntownych zmian w działalności operacyjnej, tak, aby ryzyka operacyjne jak np. turbulencje na rynku cen surowców nie powodowały istotnego ryzyka niewypłacalności - dodaje.

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

KANKANIA

więcej informacji:

ZM Kania RSS ALERT    /    ZM Henryk Kania RSS ALERT    /    Zakłady Mięsne Henryk Kania RSS ALERT    /    ZM Henryk Kania szuka inwestora RSS ALERT    /    restrukturyzacja ZM Kania RSS ALERT    /    wędliny RSS ALERT    /    Mięso na Wtorek RSS ALERT    /    mięso RSS ALERT    /    branża mięsna RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.234.214.113
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.