Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Mięso

Mięso na wtorek: Czy na rynku jest jeszcze miejsce dla hurtowni mięsnych?

Strona 2 z 2


Autor: Adam Tubilewicz, Portalspozywczy.pl
Data: 12-08-2019, 18:22

Marcin Kłosiewicz, dyrektor generalny King Dystrybucja Sp z o.o. wskazuje, że dystrybutor już dawno przestał być kreatorem rynku i ogniwem łączącym producenta ze sklepem detalicznym.

- Wobec braku bezpośredniej współpracy tych podmiotów byliśmy ogniwem łączącym. W pewnym momencie producenci podjęli decyzję, że powinni mieć wpływ na decyzje kupców i sklepów. Do tego doszedł czynnik w postaci sieciowania rynku detalicznego i tradycyjnego. Nasza rola będzie się zmieniała, ale cały czas będzie ważna i potrzebna w łańcuchu - mówił podczas Kongresu MEATing 2019.

Tomasz Kozuń, dyrektor Biura Zakupów Gobarto SA wskazuje, że rynek tradycyjny nie rośnie, ale też diametralnie się nie zmniejsza.

- Rynek się porządkuje i uważam, że miejsce dla tego rodzaju działalności zawsze będzie. Z czasem zmieni się funkcja tych biznesów. Dzisiejszy klient oczekuje szerokiej, przekrojowej oferty i pełnego portfela producentów wędlin, mięsa białego i czerwonego - mówi.

Andrzej Faliński wskazuje, że handel tradycyjny traci dziś nie tylko na rzecz dyskontów.

- Tradycyjność sklepu rozumiana jako samodzielność obiektów o niewielkich powierzchniach odchodzi w przeszłość, a razem z nią klasyczna hurtownia łącząca sklep (zazwyczaj niewielki) z producentem. Nie znaczy to jednak, że hurt zanika. On się zmienia, wykuwając swoje cechy konkurencyjne w ogniu konkurencji sektorowej i kooperacji z produkcją. Paradoksalnie i niejako wbrew ogólnej tendencji sprzedaż tego segmentu rośnie, głównie dzięki kluczowej roli hurtu wobec różnych form integracji sklepów detalicznych. Chodzi o grupy zakupowe, franczyzy, ajencje, grupy kapitałowe handlowo-produkcyjne o różnych wielkościach i strukturach. Zaryzykuję tezę, że najlepiej mają się te hurtownie, które zintegrowały się lub przynajmniej ściśle kooperują w łańcuchu swych dostaw z producentami/przetwórcami, z którymi często organizują wspólnie systemy dystrybucji. Widać to zarówno w przypadku firm małych, powiedzmy rzemieślniczych, organizujących sprzedaż hurtową dla detalu lub większego hurtu, jak i w przypadku wielkich systemów sprzedaży hurtowej, organizowanej przez producentów, co czyni m.in. Gobarto - mówi.

Dalszy ciąg tekstu znajduje się w naszej Strefie Premium:

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Mięso na Wtorek RSS ALERT    /    Andrzej Faliński RSS ALERT    /    branża mięsna RSS ALERT    /    mięso RSS ALERT    /    Gobarto RSS ALERT    /    sklepy mięsne RSS ALERT    /    hurt RSS ALERT    /    hurtownie RSS ALERT    /    konsolidacja handlu RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.206.13.39
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.