Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mięso

Mięso na wtorek: Czy ZM Henryk Kania znajdą inwestora?

Zakłady Mięsne Henryk Kania - jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek w polskiej branży mięsnej rozważają możliwość pozyskania inwestora. Eksperci są zgodni - firmą o takiej pozycji rynkowej zainteresują się raczej duzi gracze z branży dysponujący międzynarodowym kapitałem.

Mięso na wtorek: Czy ZM Henryk Kania znajdą inwestora?
mięso na wtorek
fot. henrykkania.pl

W połowie lutego zarząd Henryk Kania SA poinformował o przyjęciu uchwały dotyczącej rozpoczęcia procedury wyboru doradcy w procesie potencjalnego pozyskania istotnego lub strategicznego inwestora. Chodzi o zbadanie możliwości dokonania strategicznych zmian struktury bilansu lub struktury własnościowej spółki. Zarząd spółki zakłada, że w wyniku wspomnianego procesu może, lecz nie musi, podjąć decyzję o podjęciu działań w celu pozyskania znaczącego inwestora - branżowego lub private equity. Jak czytamy w komunikacie, uchwała została przyjęta w związku z obserwowanym wzmożonym zainteresowaniem spółką ze strony potencjalnych istotnych i strategicznych inwestorów.

Disney w plasterkach

Zakłady Mięsne Henryk Kania zakończyły pierwsze III kwartały 2018 roku sumą 855,5 mln zł przychodów ze sprzedaży wobec 1,072 mld zł po III kwartałach 2017 r. W III kwartałach 2018 r. spółka zanotowała 34,6 mln zł zysku netto wobec 34,9 mln zł w analogicznym okresie 2017 r.

W 2018 r. ZM Kania mocno rozwijały portfolio produktowe, w szczególności o produkty dla dzieci we współpracy z marką Disney, mięsne przekąski, nowe smaki kabanosów pod marką Henryk Kania Maestro, a także kolejne produkty plastrowane.

- Oba segmenty będą w dalszym ciągu intensywnie rozwijane i w najbliższych miesiącach spodziewać się należy kolejnych nowości asortymentowych. Planujemy także kontynuowanie poszerzania dotychczasowych kanałów sprzedaży oraz rozwój trwających współprac cobrandingowych i pozyskanie kolejnych partnerów do wspólnych działań handlowo-marketingowych - mówi Dominika Rąba, wiceprezes ZM Henryk Kania S.A.

Przyciąganie marką

W ocenie analityków głównymi atutami ZM Henryk Kania w poszukiwaniu inwestora będą: silna, rozpoznawalna marka oraz bogata oferta produktowa skierowana do klienta detalicznego.

- W mojej ocenie ZM Henryk Kania mają duży potencjał dla potencjalnych inwestorów, w szczególności ze względu na bardzo rozpoznawalną markę, która byłaby niewątpliwie ciekawym dodatkiem do portfolio każdego z branżowych graczy - mówi Łukasz Targoszyński, adwokat w warszawskim biurze kancelarii Baker McKenzie.

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

KANKANIA

więcej informacji:

Henryk Kania RSS ALERT    /    Mięso na Wtorek RSS ALERT    /    wędliny RSS ALERT    /    fuzje i przejęcia w branży mięsnej RSS ALERT    /    fuzje i przejęcia RSS ALERT    /    ZM Henryk Kania RSS ALERT    /    Zakłady Mięsne Henryk Kania RSS ALERT    /    konsolidacja branży mięsnej RSS ALERT    /    branża mięsna RSS ALERT    /    mięso RSS ALERT    /    Michał Kierul RSS ALERT    /    Paweł Łągwa RSS ALERT    /    Łukasz Targoszyński RSS ALERT    /    Ludomir Biedecki RSS ALERT

KOMENTARZE (3)

  • Marek 2019-02-26 11:32:11
    Jak bardzo atrakcyjna jest "Kania" , świadczy jej kurs na GPW.
  • Kabanos 2019-03-01 15:36:20
    Takich wręcz prymitywnych wypowiedzi mecenasów, prawników, i kogoś tam jeszcze w jednym artykule nie widziałem. " Wydaje się, że rodzimi producenci są mniej chętni do zapłaty wysokich cen, często kierując się doskonale im znanymi danymi dotyczącymi kosztów stworzenia zaplecza produkcyjnego i handlowego ich krajowych konkurentów. Stawiałbym raczej na zainteresowanie wśród nieobecnych w Polsce i tych, którzy należą do grup międzynarodowych - dodaje." To podsumowanie gadu, gadu.
  • Mirek 2019-03-13 09:33:32
    Nikt mi nie powie że firma dobrze funkcjonuje skoro drugi miesiac z rzedu pracownicy czekaja na?.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.242.115.55
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.