Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mięso

Mięso na wtorek: Czym kierują się Polacy wybierając mięso i wędliny? (badanie)

Czy polscy konsumenci ufają producentom mięsa i wędlin? Czy wieprzowina z certyfikatem jest oceniana lepiej niż bez niego? Na ile istotne dla Polaków jest pochodzenie mięsa i wędlin? - na te i wiele innych pytań próbowali odpowiedzieć autorzy obszernego badania pt. "Czego od producentów mięsa i wędlin oczekują konsumenci? przeprowadzonego przez firmę Biostat na zlecenie UPEMI.

Mięso na wtorek: Czym kierują się Polacy wybierając mięso i wędliny? (badanie)
mięso na wtorek
fot. shutterstock

Autor: Adam Tubilewicz/Portalspozywczy.pl
Data: 28-01-2020, 07:07

Badanie "Czego od producentów mięsa i wędlin oczekują konsumenci? na zlecenie Unii Pracodawców Przemysłu Mięsnego (UPEMI) przeprowadziła firma Biostat. Najważniejsze wnioski z badania zostały zaprezentowane podczas konferencji "Spotkanie z jakością" w grudniu 2019 r. 

Jak mówił Bartosz Olcha, Senior Project Manager w firmie Biostat, głównym celem badania było ustalenie jakie są postawy i preferencje konsumentów względem jakości wędlin, mięsa wołowego, wieprzowego oraz drobiowego (kurczak i indyk).

- Chcieliśmy dowiedzieć się m.in. jak konsumenci definiują/rozumieją i postrzegają jakość w kontekście mięsa i wędlin, jakie skojarzenia wywołują u konsumentów poszczególne kategorie produktowe oraz jakie cechy mięsa i wędlin są preferowane, a jakie odbierane negatywnie - dodaje.

Spożycie mięsa w Polsce - bez powodów do obaw

Wieprzowina i drób to mięsa spożywane w Polsce w największej ilości. Wyniki badania pozwalają prognozować do 2021-2022 roku zdecydowane zwiększenie spożycia mięsa i wędlin dobrej jakości, umiarkowany wzrost spożycia drobiu (kurczak, indyk) i wędlin drobiowych, stabilizację na dotychczasowym poziomie spożycia wołowiny, wieprzowiny oraz wędlin wołowych i wieprzowych.

Prognozowane odejście od spożycia mięsa i wędlin wynosi ok. 5% konsumentów rocznie. Najbardziej odczują to producenci wołowiny. Autorzy badania nie pytali jednak o odwrotny transfer tj. powrót wegetarian do spożywania mięsa.

Jakość mięsa czyli...?

Jak poinformował Bartosz Olcha, badanie jakościowe ujawniło wśród respondentów duże problemy ze zdefiniowaniem tego, czym jest jakość mięsa i wędlin.

- Konsumenci o najwyższej świadomości jakościowej bazują podczas swych wyborów na doświadczeniu, przyzwyczajeniach i powtarzalności. Ufają producentom. Wykazują cechy konsumentów lojalnych. Wybierają sprawdzonych producentów, produkt zakupiony u zaufanego sprzedawcy. Mało eksperymentują. Ich uwaga koncentruje się na wyglądzie, zapachu i cenie – na podstawie ich kombinacji definiują jakość. Jest to jednak grupa specyficzna i nie wszystkie dotyczące jej obserwacje potwierdzono badając reprezentatywną populację - przyznaje.

więcej informacji:

Mięso na Wtorek RSS ALERT    /    drób RSS ALERT    /    wieprzowina RSS ALERT    /    wołowina RSS ALERT    /    wędliny RSS ALERT    /    mięso RSS ALERT    /    branża mięsna RSS ALERT    /    Biostat RSS ALERT    /    UPEMI RSS ALERT    /    Bartosz Olcha RSS ALERT    /    decyzje zakupowe RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.204.183.113
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.
iii

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.