Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mięso

Mięso na wtorek: Konsumpcja krajowa drobiu na stałym poziomie, systematycznie wzrasta sprzedaż

Jak wynika z analizy Centrum Badania Opinii Społecznej, nieco więcej niż co trzeci badany ma w codziennej diecie mięso i jego przetwory (36 proc.), a tylko co setny (1 proc.) - ryby. Rzadziej niż mięso Polacy jedzą jajka, odsetek osób deklarujących, że spożywają je codziennie, wynosi 15 proc. Zdaniem ekspertów grupa konsumentów, którzy spożywają w Polsce najwięcej mięsa odchodzi jednak w zapomnienie, a ci którzy je jedzą, wybierają najczęściej „chude” mięsa jak np. drób.

Mięso na wtorek: Konsumpcja krajowa drobiu na stałym poziomie, systematycznie wzrasta sprzedaż
mięso na wtorek
fot. shutterstock

Autor: Jakub Szymanek/portalspozywczy.pl
Data: 16-09-2019, 22:14

Na podstawie badania CBOS to mężczyźni częściej niż kobiety jedzą mięso codziennie (44 proc. wobec 28 proc.). Wraz ze wzrostem liczby ludności w miejscu zamieszkania badanych spada odsetek osób spożywających mięso codziennie, a zwiększa się udział osób w ogóle niejedzących mięsa. Badani eliminujący mięso ze swojej diety to częściej niż pozostali pracujący na własny rachunek (4 proc.), gospodynie domowe i inni (4 proc.), reprezentanci kadry kierowniczej i specjaliści z wyższym wykształceniem (3 proc.), niebiorący udziału w praktykach religijnych (3 proc.), ale także osoby oceniające warunki własnego gospodarstwa domowego jako złe (4 proc.).

Zmiany przyzwyczajeń jedzeniowych

Według sondażu Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych, realizowanego w ramach kampanii „Roślinniejemy”, 57,8 proc. Polaków planuje ograniczyć konsumpcję produktów mięsnych na rzecz ich roślinnych alternatyw. Badania przeprowadzono w lutym 2018 roku na reprezentatywnej grupie odbiorców. Trend związany z redukcją spożycia mięsa najbardziej widoczny jest w największych miastach, gdzie ponad 73 proc. badanych ma w planach ograniczenie konsumpcji mięsa. Wartym odnotowania jest również fakt, że wśród mieszkańców małych miast i wsi ponad połowa badanych rozważa ograniczenie spożycia mięsa.

– Zmiany przyzwyczajeń jedzeniowych Polaków widzimy od lat. Coraz większa świadomość wraz z rozwojem cywilizacyjnym i zwiększaniem się zamożności kraju powoduje, że konsument ma dostęp do lepszych produktów i zaczyna je wybierać. Czasami idzie za tym zdrowy rozsądek, np. jemy rzeczy mniej tłuste i lepszej jakości, a czasami są to trendy typu rezygnacja z mięsa – mówi Jarosław Kowalewski, członek zarządu ds. strategii i rozwoju SuperDrob.

Brak nadziei w millenialsach

Z kolei Ryszard Kowalski, adiunkt w Zakładzie Technologii Produktów Mięsnych Instytutu Technologii Mięsa Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu zwrócił uwagę na fakt, że grupa konsumentów, którzy spożywają w Polsce najwięcej mięsa odchodzi w zapomnienie. A branża mięsna nie powinna pokładać nadziei w millenialsach.

– Pokolenie 'baby boomers', które obecnie tworzą emeryci, rolnicy i renciści, spożywa obecnie najwięcej mięsa w Polsce. Branża musi więc szukać nowych konsumentów. Niestety, millenialsi, w których pokłada się duże nadzieje, nie są zainteresowani mięsem – analizuje.

Już 4-5 listopada w Warszawie największa konferencja dedykowana sektorowi spożywczemu i handlowemu w Polsce: 20 sesji tematycznych, 120 prelegentów, ponad 1000 uczestników. Zarejestruj się teraz!

więcej informacji:

drób RSS ALERT    /    drób 2019 RSS ALERT    /    spożycie drobiu RSS ALERT    /    spożycie drobiu w Polsce RSS ALERT    /    Mięso na Wtorek RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • Piotr 2019-09-25 11:46:51
    ROŚLIN - NIE - JEMY - czyli jednak mięso!

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.204.227.250
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.