Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mięso

Mięso na wtorek: Sklepy mięsne wracają do łask

Wydawałoby się, że dobie rekordowej popularności dyskontów tradycyjne sklepy mięsne będą powoli odchodzić do lamusa. Tymczasem wiele zakładów mięsnych z powodzeniem rozbudowuje lokalne sieci własnych placówek. Co więcej, według ekspertów, to właśnie specjalistyczne sklepy wędliniarskie mogą przejąć zamożnego klienta Almy czy Piotra i Pawła. Czy zatem w najbliższych latach czeka nas renesans koncepcji sklepu mięsnego?

Mięso na wtorek: Sklepy mięsne wracają do łask
mięso na wtorek
fot. shutterstock

- Specjalistyczne sklepy mięsne mają dobre rokowania na przyszłość - przekonuje Bartłomiej Apanowicz, dyrektor zarządzający i członek zarządu Pamso S.A.

Pabianicka firma dysponuje siecią 49 sklepów i zapowiada kolejne otwarcia lub przejęcia już działających placówek.

- W najbliższym czasie rozwój będzie następował na rynku mazowieckim i oczywiście w naszym rodzimym regionie (łódzkie - przyp. red.), gdzie głównie przejmujemy istniejące placówki naszych najlepszych klientów, którzy poprzez brak następców nie widzą innej możliwości kontynuacji wieloletniej działalności. Przy wzroście roli handlu opartego na modelu coraz bardziej delikatesowych dyskontów, specjalistyczne sklepy oferujące dobry kontakt z klientem i jakościowo najlepsze produkty mają według nas bardzo dobre rokowania na przyszłość. Warunkiem jest wybiórcze podążanie za nowatorskimi rozwiązaniami i wdrażanie ich zgodnie ze strategią marki - dodaje Apanowicz.

Budowa sieci sklepów mięsnych może odbywać się także w oparciu o jedną, wąską kategorię mięs, np. dziczyznę. Taki kierunek wybrała firma Elite Expeditions, właściciel sklepów Dziki Trop w Warszawie i Krakowie. W planach są kolejne placówki: w Katowicach, Poznaniu, Wrocławiu i Gdańsku.

- Pozycję, którą obecnie zajmujemy na rynku warszawskim, wypracowywaliśmy przez kilka lat. Dziś możemy się pochwalić, że jesteśmy dostawcą do większości dobrych restauracji, zakładów masarskich, które z naszego mięsa próbują robić swoje wędliny, a także do klientów detalicznych. Był to długi proces. Nasz sklep w Krakowie powstał na wyraźne życzenie wielu naszych klientów. To właśnie z Krakowa mieliśmy najwięcej zapytań. Do tego dochodzą klienci obsługiwani bezpośrednio przez zakład w różnych częściach Polski. Natomiast nie jesteśmy w stanie dotrzeć do każdego chętnego na dziczyznę. Chcemy i będziemy rozwijać naszą sieć sklepów w innych miastach, ale to wymaga czasu - mówi Grzegorz Malec, dyrektor zarządzający Elite Expeditions.

Z kolei na Śląsku sieć ok. 50 sklepów opartych na lokalnych "szlonskich specjałach" rozwijają Zakłady Mięsne Berger.

- Wyzwaniem dla producentów wędlin jest nadprodukcja w kraju i rosnąca liczba punktów handlowych, najczęściej zagranicznych. Nasze punkty zdecydowanie wyróżniają się na tym tle, gdyż przez lata ugruntowaliśmy swoją pozycję i rozpoznawalną markę. Dzięki temu nasza sieć może funkcjonować prężnie i rozwijać się - mówi Monika Berger, wiceprezes ds. handlu i marketingu Zakładów Mięsnych Berger.

więcej informacji:

mięso RSS ALERT    /    branża mięsna RSS ALERT    /    handel RSS ALERT    /    handel tradycyjny RSS ALERT    /    sieci handlowe RSS ALERT    /    Berger RSS ALERT    /    Monika Berger RSS ALERT    /    Dziki Trop RSS ALERT    /    PAMSO RSS ALERT    /    sklepy mięsne RSS ALERT    /    Mięso na Wtorek RSS ALERT    /    Agnieszka Górnicka RSS ALERT    /    Inquiry RSS ALERT    /    Inquiry Market Research RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.147.29.160
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.