Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Mięso z laboratorium alternatywą dla uboju zwierząt?

  • Autor: RoślinnieJemy/Portalspozywczy.pl
  • Data: 14-09-2018, 10:58
Mięso z laboratorium alternatywą dla uboju zwierząt?
fot. shutterstock

Produkcja mięsa bez uboju zwierząt - czy to możliwe? Innowatorzy twierdzą, że tak właśnie wyglądała będzie przyszłość tej branży. “Czyste mięso”, czyli takie, które wyprodukowane zostało w laboratorium, cieszy się coraz większym zainteresowaniem nie tylko naukowców, ale również biznesu, dzięki czemu wkrótce może okazać się realną alternatywą dla przemysłowej hodowli zwierząt.

Tematyka czystego mięsa (z ang. clean meat) porusza badaczy, naukowców, ale też inwestorów i kluczowych graczy branży mięsnej od ponad dekady. Terminem tym określa się mięso wyhodowane w wyniku pobrania z ciała zwierzęcia komórek macierzystych i stymulowania ich podziału tak, aby uzyskać włókno mięśniowe. Pierwszy burger wyhodowany w ten sposób powstał w 2013 roku w Maastricht w Holandii i kosztował 330 tys. dolarów. Pierwszy burger wyhodowany w ten sposób powstał w 2013 roku w Maastricht w Holandii i kosztował 330 tys. dolarów.

Obecnie istnieje już ponad 25 firm zajmujących się komercjalizacją czystego mięsa, a jego koszt obniżył się ponad 1000-krotnie. Pracownicy Memphis Meats ze Stanów Zjednoczonych wyhodowali “czystego” nuggetsa z kurczaka, a także foie gras. W technologię czystego mięsa inwestują giganci mięsnego przemysłu - amerykański Tyson Foods i Cargill, czy niemieckie PHW (właściciel Drobimexu).

– Dostrzegamy ogromne skupienie kapitału wokół koncepcji czystego mięsa. W start-upy pracujące nad rozwojem technologii zainwestowali między innymi Bill Gates czy Richard Branson, natomiast najciekawszym wydaje się być zaangażowanie w czyste mięso firm takich jak izraelski Soglowek Food Group, czy niemieckiego PHW – twierdzi Maciej Otrębski, strategic partnerships manager w kampanii RoślinnieJemy.

– Co ciekawe, konsumenci są także aktywnie zainteresowani czystym mięsem. Według badań Faunalytics, 66% obywateli Stanów Zjednoczonych jest skłonnych spróbować czystego mięsa, a 46% jest skłonna kupować je regularnie. Mintel w swoim raporcie wskazuje, że już 9% Polaków chętnie spróbowałoby mięsa wyhodowanego w ten innowacyjny sposób  – dodaje Otrębski.

O koncepcji, która może znacząco zmienić charakter całej branży spożywczej będzie mowa m.in. na konferencji Plant-Powered Perspectives, która odbędzie się 4 października w Warszawie. Jednym z gości będzie Nicole Rawling, dyrektor ds. ekspansji międzynarodowej z The Good Food Institute - kluczowego akceleratora dla firm z sektora clean meat. Niedawno, nakładem wydawnictwa Marginesy, ukazała się także książka Paul’a Shapiro Clean Meat - w której autor w popularnonaukowy sposób opisuje historię i rozwój prac nad hodowlą komórkową mięsa.

Portalspozywczy.pl jest patronem medialnym konferencji.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
partner serwisu

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (16 782) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.