Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Millenialsi nie chcą stać przy garach; tracą zainteresowanie mięsem i jedzą więcej warzyw

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 24-02-2017, 12:47
Millenialsi nie chcą stać przy garach; tracą zainteresowanie mięsem i jedzą więcej warzyw
fot. Shutterstock

Millenialsi nie lubią poświęcać dużo czasu na gotowanie. Jednocześnie chcą jeść zdrowo i tracą zainteresowanie mięsem na korzyść warzyw i owoców. Rośnie też wśród nich liczba osób na diecie wege i semiwegetariańskiej, a zdrowe jedzenie to już nie trend, tylko sposób życia - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Karolina Liberka z agencji marketingowej Feno.

Konsument – Millenials, który nie chce jeść mięsa, ma coraz więcej alternatyw i coraz większy wybór.

- Na rynku pojawiają się parówki wege, wege smalec oraz wszelkie inne produkty „mięsne”, ale w wersji wegetariańskiej. Co ciekawe segment wege jest już na tyle duży, że zaczęli go zauważać producenci mięsnego przetwórstwa i wychodzą naprzeciw wegetarianom produkując właśnie produkty wege. Mam jednak wątpliwości, czy produkty od tych producentów znajdą uznanie wśród osób niejedzących mięsa ze względów etycznych - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Karolina Liberka, Business Development Deputy Director z agencji marketingowej Feno.

I dodaje, że w Polsce rośnie liczba wegetarian i semiwegetarian (fleksitarian).

-  Nie mamy szczegółowych danych dotyczących ilości wegetarian w Polsce. Ostatnie badanie mówi, że może ich być około trzech milionów. Natomiast zdecydowanie rośnie liczna osób na diecie semiwegetariańskiej, czyli ograniczającej spożycie mięsa. Jej wybór spowodowany jest często po prostu chęcią zadbania o swoje zdrowie i samopoczucie, ale także niepewnością co do pochodzenia mięsa, a także licznymi głosami, że mięso faszerowane jest antybiotykami - mówi Karolina Liberka.

- Na facebookowych grupach zamkniętych dotyczących wegetarianizmu, które zrzeszają nawet 100 tys. osób, nasze analizy pokrywają się z tym, co obserwujemy już na rynku. Coraz większe zainteresowanie wprowadzaniem większej ilości warzyw do jadłospisu, lub uzupełnienie jadłospisów o potrawy typowo warzywne - dodaje. 

- Widzimy ogromną ilość zapytań na temat potraw wegetariańskich, bardzo dużą ilość zdjęć i komentarzy na Instagramie na temat warzyw które do tej pory były zapomniane np. burak lub topinambur - mówi również Karolina Liberka.

I podkreśla, że rynek warzyw i owoców od kilku lat kładzie w komunikacji nacisk, że produkty pochodzą z Polski, co zdecydowanie przyczyniło się do zwiększenia ich popularności.

Dodaje też, że Millenialsi nie chcą stać przy „garach”, bo nie mają na to ani czasu, ani ochoty, ale jednocześnie chcą jeść zdrowo.

- Stąd pojawienie się piekarników parowych - łatwych w obsłudze, szybko gotujących i co najważniejsze zdrowo i wygodnie. Nasze obserwacje wskazują, że przede wszystkim nie lubi poświęcać dużo czasu na gotowanie. Wspólnie z naszych klientem -Electroluxem, dla którego prowadziliśmy kampanię piekarników parowych - widzimy, że przygotowywanie jedzenia ma być przyjemnością – mówi Karolina Liberka.

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • czesio 90 28-02-2017, 14:49:
weganizm zzdrowie , potwierdzam spadek wagi nadmiarowej i lepszą sprawność. pozdro dla trola mięsnego "ani ani" co tak płacze - kolo, mamy 21 wiek, na mięcho idź z dzidą do lasu jak tak ci zle
  • j.w. 27-02-2017, 07:02:
Millenialsi nie lubią poświęcać dużo czasu na gotowanie??? Jacy Millenialsi??? Kto takie głupoty wypisuje, to społeczeństwo określa się mianem "ANI ANI", Ani do nauki Ani do pracy!

Zobacz wszystkie komentarze (2)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 640) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.