Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Minister Sawicki pojedzie do Chin rozmawiać o eksporcie polskiej wieprzowiny

  • Autor: PAP
  • Data: 24-04-2014, 17:54
Minister Sawicki pojedzie do Chin rozmawiać o eksporcie polskiej wieprzowiny
Marek Sawicki, minister rolnictwa i rozwoju wsi fot. zelaznastudio.pl

Polska chce eksportować artykuły rolno-spożywcze do Chin, a Państwo Środka chce kupować wysokiej jakości produkty. Minister rolnictwa Marek Sawicki w połowie maja wybiera się do Chin, by rozmawiać o wznowieniu eksportu wieprzowiny i promować naszą żywność.

Na czwartkowym spotkaniu na temat możliwości handlu z Chinami i Hongkongiem minister zauważył, że na razie obroty w handlu żywnością z tak dużym partnerem jak Chiny są niezadowalające. "Szansa na eksport jest duża i warto w to zainwestować" - przekonywał Sawicki. Zauważył, że do promocji polskich produktów można wykorzystać unijne środki oraz pieniądze z funduszy promocji.

Dodał, że wierzy, iż Chiny "wcześniej czy później" otworzą swój rynek na polską wieprzowinę. Kraj ten zakazał importu naszego mięsa po wykryciu w połowie lutego br. wirusa afrykańskiego pomoru świń u dwóch padłych dzików.

Sawicki poinformował, że w połowie maja wybiera się m.in. do Chin, gdzie odwiedzi targi żywności SIAL w Szanghaju i przeprowadzi w Pekinie rozmowy z tamtejszymi władzami na temat wznowienia eksportu wieprzowiny do tego kraju.

Agencja Rynku Rolnego wspiera eksporterów żywności organizując m.in. wyjazdy na największe targi spożywcze na świecie, m.in. do Chin - zaznaczył wiceprezes ARR Lucjan Zwolak. Dodał, że rynek chiński został uznany za najbardziej perspektywiczny. Tam też realizowana jest 3-letnia kampania promocyjno-informacyjna dotycząca europejskiego mięsa. Wkrótce organizacje sadowników będą promować jabłka, a mleko producenci i przetwórcy tego surowca.

Polska ma dużo dobrej żywności, przede wszystkim nie jest ona genetycznie modyfikowana i w dużym stopniu jest naturalna - przyznał prezes Shanghai Waigaoqiao International Food and Distribution Centre (FTZFOOD) Alex Chu. Dodał, że Polska ma bardzo duże szanse na eksport żywności, bo Chiny są największym jej importerem na świecie i ta tendencja utrzyma się w najbliższych latach.

Aby jednak handlować z Chinami potrzebna jest strategia - przekonywał Chu. "Dobra strategia, to 30 proc. sukcesu, ale 70 proc. powodzenia na chińskim rynku zapewnia dobra jej realizacja" - tłumaczył.

Jego firma FTZFOOD, która funkcjonuje w jedynej w Chinach strefie wolnego handlu w Szanghaju, pomaga w nawiązywaniu biznesowych kontaktów, a także w promocji sprzedaży produktów. Przeprowadza też badania marketingowe przed wprowadzeniem produktu na chiński rynek. Chu zaznaczył, że na to, by rozwinąć handel w Chinach, potrzebne jest dużo czasu i cierpliwości. Bardzo istotnym elementem jest stała promocja.

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • bigos 25-04-2014, 14:51:
Ja też chcę pojechać do Chin. Proszę o Tusku! mnie wyślij, mój wyjazd będzie tańszy a skutek przecież będzie taki sam
  • Zenek 25-04-2014, 09:52:
To Marku ucz się chińskiego bo inaczej zrobią Cię w "smoka".

Zobacz wszystkie komentarze (2)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (26 487) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH