Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mięso

Mintel wskazuje najciekawsze start-upy produkujące zamienniki mięsa i jaj

"Krwiste" wegeburgery czy 100% roślinne "jajka" bazujące na mące z alg – coraz więcej start-upów stara się wybić na produkcji roślinnych zamienników mięsa i nabiału.

Mintel wskazuje najciekawsze start-upy produkujące zamienniki mięsa i jaj
Amerykański start-up Impossible Foods tworzy wegańskie burgery, które do złudzenia przypominają mięso

Autor: Anna Wrona/portalspozywczy.pl
Data: 20-06-2017, 10:54

– W obliczu rosnącego znaczenia diet roślinnych, zauważalne jest zwiększone zainteresowanie alternatywami beznabiałowymi i bezmięsnymi w skali globalnego rynku żywności i napojów. Jest to jeden z kluczowych trendów dla roku 2017, który przez analityków firmy Mintel został określony jako ‘Power to the Plants’ (Moc Roślin) – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Honorata Jarocka, Senior Food and Drink Analyst.

Jak tłumaczy analityczka Mintel, roślinne zamienniki stają się częścią regularnej oferty we wszystkich wiodących formatach sklepów spożywczych, zarówno w odniesieniu do produktów markowych, jak i tych pod markami własnymi. Co ważne, nie są one wyłącznie adresowane do osób, które identyfikują się jako weganie, wegetarianie lub fleksitarianie, ale też do osób, które są otwarte na nowe doświadczenia smakowe i zróżnicowane profile odżywcze. Pojawiają się także niszowe marki, które starają się wyróżnić na rynku zamienników unikalnymi składnikami, nietuzinkową prezentacją czy też oryginalną komunikacją z konsumentami.

Jako jeden z ciekawszych przykładów Honorata Jarocka wymienia start-up Beyond Meat pochodzący ze Stanów Zjednoczonych, który wprowadził na rynek bezmięsne burgery pod nazwą The Beyond Burger. Są to produkty chłodzone, które nie tylko przypominają odpowiedniki mięsne z wyglądu, ale również – według zapewnień producenta - smakują jak świeże burgery z wołowiny. Mimo tego, że bazą jest białko z grochu, te alternatywne burgery opisywane są jako kruche i soczyste. Dodatkowo, nie zawierają one glutenu ani soi, a także składników GMO. – Warto również wspomnieć, że 5% udział w firmie Beyond Meat wykupił gigant w segmencie produktów mięsnych – Tyson Foods Inc., co sugeruje, że segment produktów bezmięsnych jest nie tylko ciekawą inspiracją, lecz także perspektywicznym obszarem pod kątem oczekiwanego zwrotu z inwestycji – podkreśla Jarocka.

the beyond burger.jpeg

W kategorii zamienników mięsa wartą uwagi nowością jest także linia Pulled Oats wyprodukowana przez fiński start-up Gold & Green Foods. Są to produkty, które nie zawierają soi i pszenicy oraz wykorzystują w swoim składzie proteiny owsa, grochu i fasoli. Producent równie chętnie eksperymentuje z profilami smakowymi, korzystając z takich dodatków jak liście kaffiru, sezam oraz imbir – wymienia analityczka Mintel.

więcej informacji:

Tyson Foods RSS ALERT    /    Impossible Foods RSS ALERT    /    Beyond Meat RSS ALERT    /    Follow Your Heart RSS ALERT    /    VeganEgg RSS ALERT    /    Mintel RSS ALERT    /    Honorata Jarocka RSS ALERT    /    Pulled Oats RSS ALERT    /    Gold & Green Foods RSS ALERT    /    plant-based food RSS ALERT    /    dieta roślinna RSS ALERT    /    startupy RSS ALERT    /    burgery RSS ALERT    /    weganie RSS ALERT    /    weganizm RSS ALERT    /    wegetarianie RSS ALERT    /    wegetarianizm RSS ALERT    /    mięso RSS ALERT    /    jaja RSS ALERT    /    wołowina RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.234.214.179
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.