Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Mintel wskazuje najciekawsze start-upy produkujące zamienniki mięsa i jaj

  • Autor: Anna Wrona/portalspozywczy.pl
  • Data: 20-06-2017, 10:54
Mintel wskazuje najciekawsze start-upy produkujące zamienniki mięsa i jaj
Amerykański start-up Impossible Foods tworzy wegańskie burgery, które do złudzenia przypominają mięso

"Krwiste" wegeburgery czy 100% roślinne "jajka" bazujące na mące z alg – coraz więcej start-upów stara się wybić na produkcji roślinnych zamienników mięsa i nabiału.

– W obliczu rosnącego znaczenia diet roślinnych, zauważalne jest zwiększone zainteresowanie alternatywami beznabiałowymi i bezmięsnymi w skali globalnego rynku żywności i napojów. Jest to jeden z kluczowych trendów dla roku 2017, który przez analityków firmy Mintel został określony jako ‘Power to the Plants’ (Moc Roślin) – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Honorata Jarocka, Senior Food and Drink Analyst.

Jak tłumaczy analityczka Mintel, roślinne zamienniki stają się częścią regularnej oferty we wszystkich wiodących formatach sklepów spożywczych, zarówno w odniesieniu do produktów markowych, jak i tych pod markami własnymi. Co ważne, nie są one wyłącznie adresowane do osób, które identyfikują się jako weganie, wegetarianie lub fleksitarianie, ale też do osób, które są otwarte na nowe doświadczenia smakowe i zróżnicowane profile odżywcze. Pojawiają się także niszowe marki, które starają się wyróżnić na rynku zamienników unikalnymi składnikami, nietuzinkową prezentacją czy też oryginalną komunikacją z konsumentami.

Jako jeden z ciekawszych przykładów Honorata Jarocka wymienia start-up Beyond Meat pochodzący ze Stanów Zjednoczonych, który wprowadził na rynek bezmięsne burgery pod nazwą The Beyond Burger. Są to produkty chłodzone, które nie tylko przypominają odpowiedniki mięsne z wyglądu, ale również – według zapewnień producenta - smakują jak świeże burgery z wołowiny. Mimo tego, że bazą jest białko z grochu, te alternatywne burgery opisywane są jako kruche i soczyste. Dodatkowo, nie zawierają one glutenu ani soi, a także składników GMO. – Warto również wspomnieć, że 5% udział w firmie Beyond Meat wykupił gigant w segmencie produktów mięsnych – Tyson Foods Inc., co sugeruje, że segment produktów bezmięsnych jest nie tylko ciekawą inspiracją, lecz także perspektywicznym obszarem pod kątem oczekiwanego zwrotu z inwestycji – podkreśla Jarocka.

the beyond burger.jpeg

W kategorii zamienników mięsa wartą uwagi nowością jest także linia Pulled Oats wyprodukowana przez fiński start-up Gold & Green Foods. Są to produkty, które nie zawierają soi i pszenicy oraz wykorzystują w swoim składzie proteiny owsa, grochu i fasoli. Producent równie chętnie eksperymentuje z profilami smakowymi, korzystając z takich dodatków jak liście kaffiru, sezam oraz imbir – wymienia analityczka Mintel.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 928) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.