Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mięso

Mirosław Koźlakiewicz, Cedrob: Spożycie mięsa na świecie podwoi się w ciągu kilkunastu lat

- Prognozy FAO mówią o tym, że za kilkanaście lat spożycie mięsa na świecie się podwoi. Oczywiście, są trendy na odchodzenie od mięsa, ale żywność wegetariańska póki co nie podbija rynku globalnego ani polskiego. Dla Polski prognozowany wzrost spożycia mięsa to duża szansa - ocenił Mirosław Koźlakiewicz, przewodniczący rady nadzorczej Cedrob SA debaty "Rewolucja w branży mięsnej zmienia strategie firm" podczas Forum Rynku Spożywczego i Handlu 2019.

Mirosław Koźlakiewicz, Cedrob: Spożycie mięsa na świecie podwoi się w ciągu kilkunastu lat
Mirosław Koźlakiewicz, fot. PTWP

Autor: Adam Tubilewicz/Portalspozywczy.pl
Data: 13-11-2019, 13:03

Mirosław Koźlakiewicz, przewodniczący rady nadzorczej Cedrob SA ocenił, że dużym wyzwaniem dla branży jest to, że polskie firmy nie są firmami globalnymi.

- Owszem, jesteśmy obecni na obcych rynkach w handlu, ale nie jako producenci i to jest nasza słabość. Nie radzimy sobie z zakorzenieniem się na innych kontynentach czy w krajach. To wyzwanie, które wciąż przed nami. Pamiętam obawy, kiedy wchodziliśmy do UE, że nie damy sobie rady na wspólnym rynku z ówczesnym poziomem naszego rolnictwa. Po 15 latach okazuje się, że jesteśmy potęgą w produkcji drobiarskiej, mleczarskiej, warzyw i owoców - dodał.

Koźlakiewicz wskazał, że prognozy FAO mówią o tym, że za kilkanaście lat spożycie mięsa na świecie się podwoi.

- Oczywiście, są trendy na odchodzenie od mięsa, ale żywność wegetariańska póki co nie podbija rynku globalnego ani polskiego. Dla Polski prognozowany wzrost spożycia mięsa to duża szansa.  Musimy cały czas walczyć o kolejne rynki. Brazylia i Tajlandia odbudowują dziś to, co straciły. Między innymi dlatego tak szybko się rozwijaliśmy. Obecnie Brazylijczycy sprzedają drób w cenach absolutnie dumpingowych - o 37 proc. taniej od naszego. To samo jest z Tajlandią, która jest o 20 proc. tańsza. Za chwilę prawdopodobnie USA będą się dogadywały z Chinami w sprawie otwarcia rynku na amerykańskie kurczaki. Tak więc zagrożeń jest sporo, ale i mamy kilka szans - dodał.

W ocenie przedstawiciela Cedrobu zmorą polskiego drobiarstwa jest rozdrobnienie.

- Do niedawna mieliśmy tysiące małych ubojni. To się zmienia, ale w wolnym tempie. Wciąż 50 proc. gospodarstw to obszary poniżej 5 ha. Minister Ardanowski jest zwolennikiem takiego modelu rolnictwa i ja to szanuję, ale taka struktura nie obroni się przed Brazylią, gdzie są gigantyczne koncerny. Tak więc trzeba być optymistą i produkować dalej, z otwartą głową analizować i obserwować gdzie możemy sprzedawać, a także umieszczać produkcję w innych krajach - podsumował.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Mirosław Koźlakiewicz RSS ALERT    /    Cedrob RSS ALERT    /    spożycie mięsa RSS ALERT    /    drób RSS ALERT    /    drób 2019 RSS ALERT    /    FRSiH 2019 RSS ALERT    /    drobiarstwo RSS ALERT    /    eksport drobiu RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.205.60.226
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.