Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Mispol rozważa budowę nowej fabryki w Czechach. W 2010 r. spółka chce mieć zysk netto

  • Autor: PAP
  • Data: 15-12-2009, 20:48
Mispol rozważa budowę nowej fabryki w Czechach. W 2010 r. spółka chce mieć zysk netto

Mispol rozważa inwestycję w Czechach, gdzie może wybudować nowy zakład produkujący karmę dla zwierząt. Spółka podejmie decyzję w tej sprawie w drugiej połowie 2010 roku. W całym 2009 roku grupa Mispolu jeszcze zanotuje stratę na poziomie netto, natomiast na 2010 rok planowany jest zysk oraz wzrost sprzedaży.

Rozważamy nową inwestycję w Czechach i podniesienie mocy produkcyjnych w karmie mokrej poprzez wybudowanie nowego zakładu produkcyjnego. Inwestycja potrwałaby 2,5-3 lata. Decyzję podejmiemy w drugiej połowie przyszłego roku" - powiedziała w wywiadzie dla PAP prezes Mispolu Mirosława Achinger.

"Jednocześnie modernizujemy istniejący zakład, tak aby zoptymalizować wykorzystanie istniejących mocy produkcyjnych" - dodała.

Prezes nie powiedziała, jaki byłby koszt tej inwestycji. Niewykluczone, że źródłem finansowania byłby kredyt bankowy.

Zdaniem Achinger, rynek pet-food cały czas ma szanse rosnąć, szczególnie w Polsce, dlatego spółka zamierza traktować ten segment jako jeden z kluczowych.

"Rynek czeski może się w niedługo nasycić, ale rynek polski przez następne 10 lat ma potencjał wzrostu" - powiedziała.

"Segment pet-food będzie w naszej strategii jednym z kluczowych segmentów" - dodała.

Mispol sprzedaje głównie karmę dla zwierząt pod markami sieci, produkty markowe to obecnie około 10 proc. sprzedaży grupy w tym segmencie.

Wartość całego rynku pet-food w Polsce oceniana jest na 1,2 mld zł. Produkty sprzedawane pod markami sieci handlowych to około 40 proc. tego rynku. Spółka ocenia, że jest znaczącym graczem w tym segmencie.

"Długoterminowo chcemy być liderem na rynku produktów sprzedawanych pod markami sieci. Myślimy też o zwiększeniu udziału karmy sprzedawanej pod markami Mispolu - +Bono+ i +Tropi+" - powiedziała prezes.

"Obecnie analizujemy rynek produktów markowych, jaki ma on potencjał wzrostu. Być może w przyszłym roku udział naszych marek w sprzedaży pet-food Grupy wzrośnie do 15 proc." - dodała.

W trzecim kwartale 2009 roku sprzedaż Mispolu w segmencie pet-food wyniosła 30,3 mln zł i była wyższa rok do roku o 49 proc. Natomiast po trzech kwartałach sprzedaż ta wyniosła około 83 mln zł.

Mispol w segmencie pet-food chce się rozwijać organicznie i na razie nie planuje akwizycji. Spółka nie wyklucza natomiast w przyszłości przejęć w innych segmentach, choć podkreśla, że żadne rozmowy na ten temat nie toczą się i temat akwizycji jest odsuwany na później.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 904) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH