Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Mispol wyda do roku 2012 na inwestycje ok. 22 mln zł

  • Autor: PAP
  • Data: 19-05-2010, 22:14

Mispol planuje w 2010 roku wydać około 7 mln zł, w tym 5 mln zł na zwiększenie mocy produkcyjnych w zakładzie w czeskich Hermanicach. W latach 2011-2013 na inwestycje rzeczowe wyda kolejne 15 mln zł. Spółka docelowo chce osiągnąć 25 proc. wartościowego udziału w rynku konserw i pasztetów oraz 10 proc. udziałów w rynku pet food.

Mispol przedstawił na środowej konferencji podstawowe założenia strategii na lata 2010-2013. Spółka zamierza koncentrować się na segmencie "pasztety, konserwy, smarowidła" (PKS) oraz na rozwoju w segmencie pet food (PF) na rynku private labels. Spółka rozważy sprzedaż części lub całości aktywów w segmentach dań gotowych (DG) oraz przetworów (PRZ), skupionych w spółce Agrovita.

"Chcielibyśmy osiągnąć do roku 2013 minimum 25 proc. wartościowego udziału w rynku PKS oraz osiągnąć rentowność netto w tym segmencie na poziomie minimum 3,5 proc." - powiedziała Mirosława Achinger, prezes Mispolu.

"Natomiast w segmencie pet food chcemy mieć docelowo minimum 10 proc. udziału, licząc wartościowo, oraz co najmniej 3 proc. rentowności netto" - dodała.

Według szacunków Mispolu, obecnie spółka posiada poniżej 10 proc. udziałów w segmencie PKS, a w segmencie PF spółka ma, licząc wartościowo, 6,5 proc. udziału i, licząc ilościowo, ponad 10 proc. udziału.

"Oceniamy, że wzrost udziałów wartościowych do 10 proc. w segmencie PF jest do osiągnięcia tylko dzięki rozwojowi organicznemu. Gdyby jednak okazało się, że możemy ten proces przyspieszyć poprzez konsolidację rynku, będziemy rozważać taką drogę" - powiedziała Achinger.
"Docelowo widzimy potrzebę poszukiwania możliwości konsolidacji na tym rynku w Polsce i nie tylko" - dodała.

Mispol ocenia, że wartość rynku pet food w Polsce wyniosła w 2009 roku 1,3 mld zł, a wartość rynku konserw i pasztetów - łącznie 652 mln zł.
Spółka chce zwiększać udziały w rynku PKS dzięki inwestycjom w budowanie marki.

"Działania zostały rozpoczęte, pierwsze efekty będą widoczne w drugim półroczu. Będziemy także intensywnie pracować nad dystrybucją, która jest naszą słabą stroną" - powiedziała Achinger.

Mispol chce w drugiej połowie roku przeznaczyć na marketing równowartość 4 proc. przychodów ze sprzedaży produktów markowych z segmentu PKS. Spółka rozważa w tym segmencie inwestycję w jedną z istniejących marek lub kreację nowej marki.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 451) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH