Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mięso

Młodzi konsumenci napędzają popyt na mięso z kurczaka

Za dominującą pozycję kurczaka na polskich stołach odpowiadają przede wszystkim wybory młodych – w grupie wiekowej 18-29 lat, ponad 82 proc. badanych wskazało ten rodzaj mięsa, jako najczęściej wybierany - wynika z badania preferencji żywieniowych przeprowadzonego przez Biostat na zlecenie SuperDrob S.A.

Młodzi konsumenci napędzają popyt na mięso z kurczaka
fot. shutterstock

W 2017 roku, po raz pierwszy w historii, drób okazał się najbardziej popularnym rodzajem mięsa na świecie, wyprzedzając wieprzowinę. Jak wynika z badania preferencji żywieniowych przeprowadzonego przez Biostat na zlecenie SuperDrob S.A., również Polacy najchętniej sięgają po mięso drobiowe. Na wybór kurczaka wskazuje dwie trzecie badanych.

Wieprzowinę, która jeszcze do niedawna królowała w naszych koszykach zakupowych, dziś jako pierwszy wybór wskazuje niespełna jedna czwarta badanych (23,5 proc.). Wołowinę i indyka wybiera z kolei co dwudziesty badany (po 5 proc.). Za dominującą pozycję kurczaka na polskich stołach odpowiadają przede wszystkim wybory młodych – w grupie wiekowej 18-29 lat, ponad 82 proc. badanych wskazało ten rodzaj mięsa, jako najczęściej wybierany. Również w pokoleniu trzydziestolatków kurczak cieszy się największym powodzeniem, osiągając dwie trzecie wskazań. Nawet w grupie wiekowej 50+ kurczak pozostaje najbardziej popularnym mięsem, choć widać tu nadal mocne przyzwyczajenie do mięsa wieprzowego (36 proc. wskazań).

Co stoi za popularnością kurczaka? Okazuje się, że czynnikiem dominującym wcale nie jest jego niska cena. Blisko 40 proc. badanych wskazuje przede wszystkim na łatwość i szybkość przyrządzenia tego typu mięsa. Doceniają też jego lekkostrawność (25 proc). Niewygórowaną cenę, jako główny powód zakupu wskazało natomiast 13 proc. respondentów.

– Konsumenci doceniają mięso z kurczaka, gdyż nie wymaga długiej obróbki termicznej, a co najważniejsze jest źródłem pełnowartościowego białka zwierzęcego o wysokiej wartości biologicznej. Kurczak zalicza się do mięsa białego i jest jednym z najchudszych rodzajów mięsa, w piersi (filecie) znajduje się ok. 1% tłuszczu a w mięsie z ud (bez skóry) ok. 6%, dla porównania w schabie wieprzowym jest średnio ok. 4% tego składnika zaś w łopatce wieprzowej ok. 9%. Warto wspomnieć, że mięso z kurczaka ma korzystny skład kwasów tłuszczowych, przeważają kwasy nienasycone – komentuje dr inż. Beata Przygoda z Instytutu Żywności i Żywienia.

Wyniki badania pozwalają sądzić, że polscy konsumenci stają się również coraz bardziej świadomi, jeśli chodzi o jakość produktów, które wybierają. Niemal 30 proc. badanych sięga po kurczaka z półki premium, oczekując wyższej jakości i lepszych walorów smakowych.

Tego typu kurczak powstaje w wyselekcjonowanych gospodarstwach, gdzie rośnie wolniej, niż zwykły kurczak. Duże znaczenie dla jego jakości i walorów smakowych ma również stosowana pasza, pozbawiona surowców modyfikowanych genetycznie.

więcej informacji:

SuperDrob RSS ALERT    /    drób RSS ALERT    /    spożycie drobiu RSS ALERT    /    drób 2018 RSS ALERT    /    Beata Przygoda RSS ALERT    /    mięso RSS ALERT    /    GMO w paszach RSS ALERT    /    kurczaki RSS ALERT    /    spożycie mięsa RSS ALERT    /    konsumenci RSS ALERT    /    grupy konsumenckie RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.234.228.185
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.