Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Monotonia na rynku pasztetów

  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 25-09-2015, 12:41
Monotonia na rynku pasztetów
(fot. ŁR)

Pasztety w swojej ofercie ma prawie każdy zakład zajmujący się przetwórstwem mięsa. Powody są różne. Czasami taka jest specjalizacja zakładu, czasami to sposób na zagospodarowanie surowca, jaki został z produkcji. Myślę, że kategoria pasztetów jest na dzisiaj dość monotonna - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Krzysztof Woźnica, prezes Zakładów Mięsnych Silesia.

- Jak ocenia Pan perspektywy polskiego rynku pasztetów?

- Analizując rynek przed wprowadzeniem linii Pasztetów Specialite opieraliśmy się przede wszystkim na naszych danych sprzedażowych oraz opiniach naszych klientów a dodatkowo oczywiście na informacjach pozyskanych z rynku i widocznych trendach konsumenckich. Pasztetowa i pasztety to nasz core business.

Pasztety mają coraz więcej zwolenników wśród naszych rodaków. Powołując się na informacje zawarte na profilu kuchniaplus.pl możemy stwierdzić, że polski rynek pasztetów jest rynkiem szybko rosnącym, w którym sprzedaż w 2010 r. (styczeń – sierpień), sięgnęła ponad 270 mln zł.

- Jakie są problemy polskiego tego rynku?

- Pasztety w swojej ofercie ma prawie każdy zakład zajmujący się przetwórstwem. Powody są różne. Czasami taka jest specjalizacja zakładu, szczególnie w kategorii pasztetów drobiowych, ale także jest to sposób na zagospodarowanie surowca, jaki został z produkcji. Myślę, że kategoria pasztetów jest na dzisiaj dość monotonna. Przeważają klasyczne pasztety wieprzowe lub drobiowe.

Drobiowe na dzisiaj cieszą się zdecydowanie większą popularnością, bo konsumenci szukają „chudszych” produktów. Najczęściej spotykamy w ladzie produkty kategoriach economy i mainstream. Na półkach wybranych sklepów można spotkać też pasztety „innowacyjne” jak na rynek polski, czyli np. z innego gatunku mięsa czy też z dodatkiem owoców lub orzechów. Jest to jednak wąski segment. Najczęściej są to pasztety smarowne, dostępne w małych opakowaniach.

- Wynika z tego, że rynku pasztetów występuje silna polaryzacja spożycia...

- Taka polaryzacja jest widoczna już od kilku lat. Wyniki sprzedażowe pokazują jednak, że to nadal cena jest tym czynnikiem, który determinuje zakupy Polaków. To, co z pewnością uległo zmianie, to większa świadomość konsumenta, smart shopping polegający na poszukiwaniu dobrych produktów, ale w rozsądnej cenie.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 885) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH