Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Mięso

MSC: Chcemy mocniej stawiać na kraje takie jak Polska

- Chcemy mocniej stawiać na takie kraje jak Polska czy Korea, która jest wielkim rynkiem owoców morza. Chcemy też postawić na skalę. Obecnie naszym certyfikatem obejmujemy 10 mln ton ryb, co reprezentuje 12 proc. światowych połowów. Wciąż pozostaje nam więc 88 proc. niecertyfikowanych połowów, a wiele z nich potrzebuje lepszych standardów - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Camiel Derichs, dyrektor regionalny MSC na Europę.

MSC: Chcemy mocniej stawiać na kraje takie jak Polska
Camiel Derichs, dyrektor regionalny MSC na Europę, fot. PTWP

Autor: AT/portalspozywczy.pl
Data: 07-01-2019, 09:40

Camiel Derichs wspomina, że początki programu MSC to działalność na rynkach Wielkiej Brytanii i Niemiec.

- Są to duże rynki, światowe top 5 jeśli chodzi o sprzedaż ryb i owoców morza. Na każdym z nich działa pięć dużych sieci handlowych, które kontrolują większość rynku. Mamy też ciekawą kompozycję gatunków. Np. w Niemczech za ponad połowę konsumpcji ryb odpowiadają śledź i mintaj. Z kolei w Wielkiej Brytanii za połowę rynku odpowiadają dorsz, tuńczyk, zimnowodne krewetki i plamiak. W MSC mieliśmy wówczas certyfikowane połowy mintaja i łososia na Alasce, śledzia na Morzu Północnym oraz dorsza na Morzu Beringa. Niemcy i Wielka Brytania były w stanie już używać surowca z czystą etykietą. Były to więc dla nas rynki testowe i operacja zakończyła się sukcesem - mówi.

Dyrektor regionalny MSC na Europę nie ukrywa, że pierwsza reakcja detalistów i przetwórców na ideę MSC była sceptyczna.

- Startując w Niemczech wskazywaliśmy zarówno sieciom handlowym, jak i przetwórcom że są dostępne źródła certyfikowanego surowca z Morza Północnego, wobec czego możemy zaoferować konsumentowi zrównoważony produkt. Pierwsza reakcja sieci handlowych była sceptyczna. Mówili: „Nikt nie zna waszego logo. Fajnie, że macie te ryby, ale obawiamy się, że jak damy taki produkt na półki to reszta asortymentu będzie przy nim wyglądała gorzej.” Odpowiadałem wówczas, że MSC sprawi jedynie, że sieć zyska jako podejmująca konkretne działania na rzecz zrównoważonego rozwoju i że dostawcy też chętnie włączą się w MSC. Niektóre sieci zaczęły nas testować i okazało się, że to działa, a rozpoznawalność znaku rośnie. Zainwestowaliśmy mocniej w marketing wraz z sieciami i okazało się, że kolejne sieci w to weszły, stało się to wymagane. Dziś udział produktów z MSC w Niemczech w handlu to ok. 50 proc. W Polsce na razie ok. 5 proc. - dodaje.

Z Camielem Derichsem, dyrektorem regionalnym MSC na Europę oraz Anną Dębicką, koordynatorem programu MSC w Polsce rozmawialiśmy o tym czym jest organizacja MSC, jakie ryby spożywają Polacy oraz jakimi kryteriami kierują się przy ich zakupie. Zachęcamy do lektury całego wywiadu.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Camiel Derichs RSS ALERT    /    MSC RSS ALERT    /    ryby RSS ALERT    /    ryby 2019 RSS ALERT    /    certyfikat MSC RSS ALERT    /    sieci handlowe RSS ALERT    /    rybołówstwo RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • JA 2019-01-08 12:06:17
    MSC nie jest służbą unii europejskiej i nie ma prawa ingerować w politykę połowów, to mogą tylko robić poszczególne kraje na poziomie UE. MSC to prywatna inicjatywa sprzedająca znaczek za niezłe pieniądze...

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.212.92.235
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.