Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu
Mięso

MSC: Dostrzegamy potencjał sektora HoReCa

- MSC rozwija się w sektorze HoReCa bardzo intensywnie na Zachodzie. Uczestniczą w tym m.in. sieć Hilton czy Sodexo. Musimy pamiętać, że 60 proc. Polaków je rybę w domu i to pakowaną. Nie ma u nas tradycji targów rybnych. Dlatego nasze skromne zasoby w pierwszej kolejności zintensyfikowaliśmy na współpracę z sieciami. Jednak dostrzegamy potencjał HoReCa - mówi w rozmowie z serwisem Portalspozywczy.pl Anna Dębicka, koordynator programu MSC w Polsce.

MSC: Dostrzegamy potencjał sektora HoReCa
Camiel Derichs, dyrektor regionalny MSC na Europę, Anna Dębicka, koordynator programu MSC w Polsce, fot. Paweł Pawłowski

Autor: AT, portalspozywczy.pl
Data: 25-02-2019, 14:17

Anna Dębicka wskazuje, że MSC posiada dedykowany standard dla HoReCa.

- Mamy cały poradnik, który opisuje jak należy używać tego logo w menu. Do tego dochodzą znaczniki do ryb luzem, do naklejenia na lodówkach. W Niemczech Kaufland i Makro mają certyfikowane stoiska rybne, gdzie nawet rybę leżącą luzem można oznaczyć logo MSC. Czynnikiem wątpliwym jest tu sprzedawca, bowiem wobec dużej rotacji i braku wiedzy może wymieszać certyfikowaną z niecertyfikowaną, co mogłoby skutkować zawieszeniem całej sieci. Z drugiej strony małe firmy, które zamawiają codziennie nowe ryby nie do końca chcą bawić się w identyfikowalność i mieszalność. Niemniej dostajemy zapytania i wierzymy, że rok będziemy mogli ogłosić pierwsze certyfikowane restauracje - mówi.

Camiel Derichs, dyrektor regionalny MSC na Europę dodaje, że w Wielkiej Brytanii MSC dopiero 3-4 lata temu ruszyło z HoReCa.

- Mamy tam przecież tradycyjne ‘fish and chips’, co oznacza tysiące ton białej ryby. Dziś mamy już kilkaset certyfikowanych restauracji i pubów, dobrą współpracę z Hiltonem w UK i Holandii. Także w kanale foodservice również coś się dzieje i mamy potencjał. W Polsce to kwestia czasu. Warto dodać, że McDonald’s także jest przez nas certyfikowany już od 2010 r. Wierzę, że rozwój rynku polskiego dopiero się zaczyna. Mówię to po tym, co widziałem w innych krajach. Dlatego otwieramy biuro w Warszawie - mówi.

- Oprócz tego, że zajmujemy się bieżącą obsługą 108 certyfikowanych firm, które codziennie mają jakieś pytania. Mamy zapytania z kolejnych sieci handlowych i od dużych sieci restauracyjnych. Można powiedzieć, że każdy produkt i każda gazetka sieci handlowej musi przejść przez nasze ręce. Mamy także dział pet food. Największa firma na rynku - Mars ma swój zakład w Polsce, który latem przeszedł naszą certyfikację. Jest także dział żywności dla dzieci, w ramach którego w czerwcu certyfikację uzyskały Bobovita i Danone. Certyfikujemy także tran, producentów sushi, niedługo zaczniemy z algami. Tak więc ryba to dla nas nie tylko filet. W przyszłości chcemy opracować standardy dla leków i innych produktów - dodaje Dębicka.

 

 

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

MSC RSS ALERT    /    ryby RSS ALERT    /    Anna Dębicka RSS ALERT    /    Camiel Derichs RSS ALERT    /    HoReCa RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.198.246.164
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.