Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu
Mięso

MSC: Niektórzy producenci traktowali nas jak zło konieczne

- Często słyszałam pytania „A po co nam to?” albo „Przecież nikt tego nie zna”. Musieliśmy poczekać na dobry moment. Gdy zaczynałam w 2013 r. mieliśmy 53 certyfikowane firmy w Polsce, co i tak uważam za super wynik. Dziś jest ich 108, a więc zanotowaliśmy wzrost o ponad sto procent - mówi w rozmowie z serwisem Portalspozywczy.pl Anna Dębicka, koordynator programu MSC w Polsce.

MSC: Niektórzy producenci traktowali nas jak zło konieczne
Anna Dębicka, koordynator programu MSC w Polsce, fot. Paweł Pawłowski

Autor: AT/portalspozywczy.pl
Data: 29-01-2019, 13:23

Anna Dębicka przyznaje, że przełomowym momentem obecności MSC w Polsce był rok 2016 i wprowadzenie produktów MSC w marce własnej Bierdonki - "Marinero".

- Po tej akcji wszystko poszło lawinowo. Zaczęły się telefony z Lidla, Kauflandu, Aldi i innych sieci. Warto dodać, że sieci wspierają nas nie tylko sprzedażą produktów z MSC, ale też szeroko pojętą edukacją konsumenta; zmieniają swoje polityki zakupowe, tworzą specjalne strony internetowe. Dla porównania Lidl w Niemczech deklaruje, że 100 proc. asortymentu rybnego to produkty z MSC. W Polsce Lidl i Aldi mają na razie ten wskaźnik na poziomie 30-40 proc. Takie cele mają zapisane w politykach dotyczących marki własnej. Jest także niepisane zalecenie, że jeśli jakiś producent chce żeby jego produkt leżał obok MSC to też musi mieć MSC - dodaje.

Koordynator programu MSC w Polsce przyznaje, że z początku niektórzy mniej postępowi producenci traktowali inicjatywę jak zło konieczne.

- Były też przykłady pozytywne. MSC pozwoliło rozwinąć się stosunkowo niewielkiej firmie, jaką jest Mirko. Mirko produkuje produkty śledziowe i zanotowało niesamowity wzrost sprzedaży dzięki MSC. Mirko jest dostawcą zarówno produktów marek własnych, jak i pod własnym brandem. I są to produkty, którymi się chwalą. W przykładzie Mirko po raz pierwszy widać było silne zaangażowanie w rozwój zrównoważonych produktów rybnych. Wiedzieliśmy, że firmy z polskiej branży rybnej były w stanie dostarczać certyfikowane produkty, bo produkowały je na eksport. Przekonywaliśmy, że skoro i tak produkują np. na rynek niemiecki to mogą i pokazać także naszym konsumentom, że polskie jest dobre - mówi.

Z Camielem Derichsem, dyrektorem regionalnym MSC na Europę oraz Anną Dębicką, koordynatorem programu MSC w Polsce rozmawialiśmy o tym czym jest organizacja MSC, jakie ryby spożywają Polacy oraz jakimi kryteriami kierują się przy ich zakupie. Zachęcamy do lektury całego wywiadu.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Anna Dębicka RSS ALERT    /    MSC RSS ALERT    /    ryby RSS ALERT    /    certyfikat MSC RSS ALERT    /    Mirko RSS ALERT    /    ryby 2018 RSS ALERT    /    przetwórstwo ryb w Polsce RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.198.246.164
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.