REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Na rynku mięsa jest miejsce zarówno na produkty tanie, jak i wyroby premium

  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 04-12-2012, 11:55
Na rynku mięsa jest miejsce zarówno na produkty tanie, jak i wyroby premium
Wiesław Różański, prezes Unii Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego (fot. Paweł Pawłowski, zelaznastudio.pl)

Czasy, kiedy firmy mięsne konkurowały ze sobą wyłącznie na najniższej półce cenowej są już przeszłością. Obecnie producenci muszą oferować konsumentom cały wachlarz produktów, wśród których szczególnie istotną grupą są wyroby klasy premium - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Wiesław Różański, prezes Unii Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego.

REKLAMA

Zdaniem eksperta, współczesny konsument oczekuje od produktów mięsnych nie tylko gwarancji dobrego smaku i jakości, ale także pewnych wartości dodanych. - Dlatego coraz większym powodzeniem cieszą się produkty z najwyższej półki. Ten segment istnieje w Polsce od stosunkowo niedawna, dlatego można zauważyć, że kategoria premium nie jest jeszcze u nas odpowiednio ustandaryzowana. Nie niesie ze sobą wartości stałych - zauważa Wiesław Różański. - W zależności od producenta, oznaczenie „premium" może oznaczać zupełnie różne klasy wyrobów. Inaczej wygląda sytuacja w przypadku zakładów certyfikowanych w systemach jakości - zaznacza.

Certyfikat jakości gwarantuje klientom, że produkt, który wkładają do koszyka będzie miał zawsze te same parametry jakościowe. - Przykładem mogą być wyroby produkowane przez firmy mięsne, które zdecydowały się na wdrożenie systemu QAFP. W ich przypadku nie ma możliwości gry surowcem czy dodatkami, ponieważ cały łańcuch produkcji jest monitorowany. Produkt z logo QAFP ma wysoką, ale też zawsze powtarzalną jakość. Rynek to docenia - akcentuje prezes UPEMI. - Systemy jakości otwierają zakładom mięsnym nowe możliwości we wszystkich kanałach dystrybucji - dodaje.

Działania związane z rozwojem systemu QAFP trwają już od czterech lat. - Przez ten czas udało nam się zrobić naprawdę wiele. Wysiłki przełożyły się na zainteresowanie programem wśród producentów. W tej chwili certyfikujemy kolejne firmy, a kilkanaście następnych zgłosiło chęć uczestnictwa w QAFP. Menedżerowie zdają sobie sprawę, że jeśli konsumenci przyzwyczają się do określonej jakości mięsa i produktów z niego wytworzonych, to automatycznie ta jakość stanie się dużą przewagą konkurencyjną, również w czasie kryzysu - mówi Różański. - Znak systemu jakości oznacza dla przedsiębiorstwa także lepszą pozycję przy negocjacjach z sieciami handlowymi, które jeśli zdecydują się na wprowadzenie na sklepowe półki wyrób certyfikowany, powinny zaakceptować jego cenę - wskazuje.

CENY HURTOWE

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • mesjasz 04-12-2012, 22:54:
Moderator: komentarz został usunięty ze względu na naruszenie zasad forum. Prosimy o zachowanie kultury dyskusji.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

REKLAMA
REKLAMA
PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (21 295) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH