Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Zakładów Mięsnych Silesia: Na rynku wędlin dominuje strategia naśladownictwa i kopiowania

  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 30-06-2014, 13:34
Na rynku wędlin dominuje strategia naśladownictwa i kopiowania
Krzysztof Woźnica, prezes Zakładów Mięsnych Silesia (fot. PTWP)

Sporym problemem jest to, że wielu producentów wędlin pod marketingową przykrywką wyrobów „eko", „prozdrowotnych", „fitness", „bez E" itp. sprzedaje wyroby nie spełniające podstawowych kryteriów jakościowych - zauważa w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl Krzysztof Woźnica, prezes Zakładów Mięsnych Silesia.

- Czy rozwój produkcji niszowych wyrobów mięsnych może być szansą na zwiększenie przychodów firmy?

- Na zwiększenie przychodów - tak, na zwiększenie rentowności - niekoniecznie. Na naszym rynku w branży mięsnej niestety dominuje technika naśladownictwa i kopiowania, a nie kreatywności i innowacyjności. Jeśli ktoś zainwestuje w rozwój jakiegoś produktu i odniesie sukces rynkowy, błyskawicznie wychwytuje to konkurencja, produkt jest momentalnie podrabiany przez kilka innych zakładów, które nie muszą już ponosić wielu kosztów związanych z jego wypromowaniem czy też rozwojem rynku sprzedaży.

Naśladowcy obniżają cenę takiego produktu w stosunku do „oryginału" i dzielą pomiędzy siebie sporą część sprzedaży. Niestety w taki sposób działa cała branża, od małych lokalnych zakładów, poprzez zakłady średnie działające regionalnie, po dużych ogólnopolskich graczy. Dopóki się to nie zmieni, na produkcji wyrobów niszowych czy też innowacyjnych trudno będzie zarobić.

- Czy mimo tego na rynku wędlin pojawiają się nowe nisze?

- Polacy są dość konserwatywnymi konsumentami, wolą kupować znane i sprawdzone produkty, aniżeli eksperymentować z nowościami. Wiele innowacji produktowych, które podbijają rynki europy zachodniej, na rodzimym rynku, albo znajdują wąską grupę odbiorców, która bardzo powoli się rozwija, albo w ogóle nie cieszą się zainteresowaniem i w efekcie zostają wyeliminowane. Świadczy o tym chociażby to, że cały czas w Polsce lada tradycyjna wygrywa z ladą samoobsługową, a produkty plastrowane czy też konfekcjonowane w małych gramaturach zdobyły wprawdzie jakąś część rynku, ale go nie zdominowały. Wielu producentów próbowało wdrażać w Polsce pomysły podpatrzone zagranicą, jak np. produkty fitness, suche przekąski mięsne, produkty bezglutenowe itp. i rynku nimi nie zawojowali. Preferencje konsumentów z czasem mogą się jednak zmieniać, więc próbować trzeba.

- Jaką rolę odgrywają produkty niszowe w strategii zakładów mięsnych Silesia?

- Jesteśmy jednym z największych w kraju producentów wędlin, więc koncentrujemy się przede wszystkim na produkcji szerokiego wachlarza wyrobów, które cieszą się największą popularnością wśród polskich konsumentów. Oczywiście rynek nie lubi próżni, więc cały czas prowadzimy prace badawczo-rozwojowe w zakresie nowych produktów, w tym także produktów niszowych. Największym naszym sukcesem było opracowanie unikatowej technologii produkcji kiełbas myśliwskiej i jałowcowej, które to dzięki swoim walorom smakowym i zapachowym oraz bardzo wysokiej zawartości mięsa, z wyrobów niszowych stały się rynkowym hitem i jedną z wizytówek naszej firmy.

KOMENTARZE: (3)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Mario 04-07-2014, 23:17:
Podstawowych wartosci jakościowych nie ma żaden produkt tej firmy. WIelkosc sprzedaży tej firmy determinuje retro i wymuszone dotowania bonami, nagrodami, itd. o czym przekonani sa równiez pracownicy działu handlowego. Wydajność sopockiej za 9,99 nie pozostawia raczej pola do dywagacje w tym temacie.
  • BART simpson 04-07-2014, 23:04:
Stwierdza sie ze duda nie podrabia wedlin bez E... Zawsze robił gówno i jest wierny tej tradycji.
  • zniesmaczony klient z Ustki ! 01-07-2014, 14:58:
WSTYD !!!! Tak, tak... jeśli Wasze Parówki (w folii) są wzorowane na kimś innym to Gratulacje ! Tego g... nie można zjeść - sam mom, białka, kaszka manna !!!! WSTYD !!!!

Zobacz wszystkie komentarze (3)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 288) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 330)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH