Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Nadchodzi czas na bezmięsne produkty na półce wędlin

  • Autor: RW,portalspozywczy.pl
  • Data: 19-02-2016, 13:07
Nadchodzi czas na bezmięsne produkty na półce wędlin
Fot. Shutterstock

- Weganizm i wegetarianizm to moda, styl życia i pewna ideologia. Łagodniejszą odmianą, którą też niektórzy zaliczają do wegetarianizmu jest fleksiterianiz – mówi Magdalena Nowak dyrektor ds. marketingu REGIS.

Magdalena Nowak zauważa, że fleksiterianizm to ograniczenie spożywania mięsa i jego przetworów, ale również postawa związana ze spożywaniem mięs tylko okazjonalnie np. w święta, na przyjęciach czy w restauracjach.

- Fleksiterianizm czasami może wiązać się z okresem przejściowym wśród osób stawiających sobie za cel przejście na dietę. Jeśli chodzi o potencjał handlowy to najszersza grupa klientów. 12 proc. dorosłych Polaków uważa, że je mięsa za dużo a 9 proc. je mięso i jego przetwory tylko kilka razy w miesiącu. To między innymi jedna z przyczyn spadku spożycia przetworów mięsnych w Polsce – zauważa.

Jak dodaje jest wiele kategorii produktowych, którymi zainteresowana może być ta grupa osób, jedną z nich są produkty o charakterze wędlin wyprodukowane jednak bez mięsa.

- Skoro jednak produkty tego typu są w formie produktów mięsnych to potencjalni nabywcy wymagają by smak i odczucia podczas konsumpcji były takie same jak w przypadku spożycia produktów mięsnych. Tymczasem najczęściej wymieniane wady dostępnych produktów to właśnie słaby smak, ich konsystencja oraz rozbudowany skład chemiczny. A przecież chodzi o to by było zdrowo, lekko i naturalnie – tłumaczy Magdalena Nowak.

Zauważa przy tym, że motywacją do przejścia na wegetarianizm są w głównej mierze względy zdrowotne i etyczne.

- Ankietowani argumentują, że pożywienie roślinne magazynuje w sobie energię, a co za tym idzie lepsze samopoczucie. Jednocześnie są przekonani, że niejedzenie mięsa obniża poziom cholesterolu oraz eliminuje ciśnienie tętnicze – zaznacza dyrektor ds. marketingu REGIS.

Zdaniem ekspertki oferta na rynku polskim nie jest wystarczająco rozbudowana pod względem szerokości asortymentu jak i jego dostępności, co zresztą zostało skrytykowane przez samych klientów.

- Najczęściej kupowanymi produktami jest mleko sojowe, tofu, parówki, pasztety i kotlety sojowe. Na rynku jest tylko kilka marek i badani respondenci przyznają umiarkowane do nich przywiązanie. Związanie z kategorią jest relatywnie krótkie a częstotliwość zakupu niska – podkreśla Nowak. Dodaje przy tym, że wszystkie powyższe czynniki tworzą potencjał i czynią kategorię bardzo perspektywiczną, czego dowodzą przykłady z rynków ościennych oraz badania przeprowadzone przez Regis.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (19 889) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 263)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH