Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Nestle rezygnuje z jaj z chowu klatkowego na całym świecie

  • Autor: Stowarzyszenie "Otwarte Klatki"/portalspozywczy.pl
  • Data: 02-11-2017, 15:42
Nestle rezygnuje z jaj z chowu klatkowego na całym świecie
fot. shutterstock

Nestlé, największa na świecie firma zajmująca się produkcją żywności, ogłosiła wycofanie z łańcucha dostaw jaj pochodzących z hodowli klatkowej. Nowa polityka firmy ma zasięg globalny, co oznacza, że wdrożona zostanie we wszystkich 189 krajach, w których Nestlé operuje.

Zgodnie z ogłoszonym przez Nestlé harmonogramem zmian, jajka z chowu klatkowego zostaną wycofane najpierw z łańcucha dostaw w Stanach Zjednoczonych oraz na terenie Unii Europejskiej. Proces ten ma zakończyć się w 2020 roku. W pozostałych krajach – w Ameryce Północnej i Południowej, na Bliskim Wschodzie, w Afryce oraz w Oceanii – „trójki” zostaną wycofane do 2025 r. Firma będzie również dążyć do zachowania tego samego okresu przejściowego w Azji. ​​Decyzja Nestle obejmować ​​będzie ​​również​ ​te ​​kraje, ​​w ​​których ​​nie ma ​​rozwiniętego ​​systemu ​​polityki ​​dobrostanu​​ zwierząt ​​hodowlanych.

Polityka firmy Nestlé obejmie wszystkie marki firmy, m.in. Gerber, Nesquik, Butterfinger, KitKat, Wonka, Hot Pockets, Lean Cuisine, Stouffer, Dreyer, Häagen-Dazs i inne. Warto dodać, że to nie jedyna pionierska decyzja ze strony Nestlé. W ubiegłym miesiącu spożywczy gigant wprowadził politykę poprawy dobrostanu kurczaków hodowanych na mięso, która obowiązywać będzie w Stanach Zjednoczonych od 2024 roku.

Globalna polityka firmy jest wynikiem ścisłej współpracy Nestlé z członkami koalicji Open Wing Alliance zrzeszającej organizacje działające na rzecz poprawy losu zwierząt hodowlanych na całym świecie. W Polsce koalicję reprezentuje Stowarzyszenie Otwarte Klatki.

– Gratulujemy firmie Nestlé podjęcia tej przełomowej decyzji w zakresie dobrostanu kur niosek. Jestem przekonana, że ta decyzja będzie stanowić punkt odniesienia dla pozostałych firm z branży spożywczej na całym świecie – mówi Marta Cendrowicz, koordynatorka kampanii „Jak One To Znoszą?” ze Stowarzyszenia Otwarte Klatki. – Wycofanie jaj pochodzących z chowu klatkowego przez Nestlé może stać się punktem zwrotnym globalnej reformy hodowli przemysłowej i przyspieszy proces wyeliminowania okrutnego procederu, jakim jest chów klatkowy – dodaje Marta Cendrowicz.

W ostatnim czasie odejście od jaj z chowu klatkowego ogłaszały kolejne sieci handlowe działające na polskim rynku. Jako pierwszy na rezygnację z jaj „trójek” jesienią 2016 r. zdecydował się Lidl. W pierwszym półroczu 2017 roku jego śladem poszły Auchan, Piotr i Paweł, Biedronka, Carrefour, Netto, Aldi, Lidl, Tesco, Kaufland, Intermarche, Makro, Stokrotka, Frisco.pl, Polska Grupa Supermarketów oraz Delikatesy Centrum.

Oprócz detalistów, deklaracje o rezygnacji z zakupów jaj klatkowych złożyły także sieci hoteli Intercontinental i Grupa Accor (hotele Mercure i Orbis) oraz sieci Costa Coffee.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
partner serwisu

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 772) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.