Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Nie będzie słonych rachunków za aferę solną

  • Autor: proto.pl
  • Data: 04-04-2012, 12:49

W pierwszej połowie marca media żyły kwestią podrabianej soli, która zamiast na drogi trafiała do firm spożywczych – a za ich pośrednictwem na stoły. Efektem ubocznym całej sprawy mogły być nie tylko trujące wędliny, kiełbasy i pieczywo, ale także skażony wizerunek polskiej branży spożywczej - czytamy w serwisie proto.pl.

Nie ma jednak podstaw do niepokoju, bo wszystkie badania sanepidu oraz inspekcji weterynaryjnej nie wykazały, że rodzima żywność może zagrażać konsumentom. Paradoksalnie, brak wzmożonych działań komunikacyjnych mógł wyjść producentom żywności na dobre - o ile mieli czyste sumienie. Jak zaznacza Agnieszka Bajur, partner w agencji Marketing & Communications Consultants, polityka komunikacyjna w wypadku afery solnej powinna była być raczej reaktywna w sytuacji, gdy firmy nie miały obaw, co do jakości sprzedawanej żywności. Proaktywne komunikowanie na ten temat mogło im raczej zaszkodzić, a nie pomóc - informuje proto.pl.

Czy sprzedaż brudnej soli skaziła wizerunek producentów żywności? Tomasz Mocarski z agencji QQF, której klienci pochodzą także z branży spożywczej, twierdzi, że mieliśmy do czynienia z „krótkotrwałym nadszarpnięciem wizerunku". Przypomina o tzw. aferze dioksynowej w Niemczech. Sprawa została szybko rozwiązana. Poza tym wizerunek polskiej żywności jest na tyle dobry, że nie dojdzie do jego pogorszenia. Konsumenci natomiast są dobrze chronieni na wypadek pojawienia się zatrutej żywności - czytamy w serwisie proto.pl.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (3)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • nedpolams@op.pl 06-04-2012, 19:14:
Powyższy komentaż można skomentować tylko w jeden sposób , stek bzdór . Parę minut temu czytałem wywiad z ministrem rolonictwa , na temat exportu , i wygląda na to ministerstwo panuje nie tyko nad exportem ale i rynkiem wewnętrznym.Od 10 lat trwa proceder i może wszyscy w europie uwieża , że jakość wyrobów zdecydowanie poszła w górę ponieważ potrawy były bardziej ekologiczne. Niepoprawni optymiści.Tak budujemy marke polskiego produktu.
A propos afery dioksynowej to trwało zdecydowanie krócej niż 10 lat. Opis zjawiska zawarty powyżej są to subiektywne oceny z krajowego poziomu , natomiast nikt nie zacytował konsekwencji i opini potencjalnych importerów produktów z zawrtościa tego badziewia . A konsekwencje jeżeli chodzi o export na rynek eropejski raczej jednoznaczne.
  • xyz 05-04-2012, 21:39:
Wiadomo ... Chodzi o kase ...
  • oszukany 05-04-2012, 11:53:
Nie wierzę wam. Czy własnym dzieciom i rodzicom też dawaliście taką sól i mówiliście, że nie jest groźna?
Skoro sól nie jest groźna to dlaczego nie ma jej w sprzedaży.

Zobacz wszystkie komentarze (3)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 190) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH