Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Niepewna przyszłość branży mięsnej

  • Autor: ŁR, portalspozywczy.pl
  • Data: 01-10-2014, 21:12
Niepewna przyszłość branży mięsnej
(fot. zelaznastudio.pl)

Oczekiwane dostosowania w strategiach sprzedaży firm mięsnych będą determinowane przez ograniczenia w eksporcie oraz zmieniającą się strukturę konsumpcji w kraju. W swoim rozwoju podmioty będą koncentrować się na produktach innowacyjnych - wynika z nowego raportu Banku Gospodarki Żywnościowej.

W analizie "Skuteczne strategie sprzedaży w przemyśle spożywczym" czytamy, że mimo stabilnych wyników finansowych przedsiębiorcy z branży mięsnej patrzą w przyszłość z dużą niepewnością. Obecnie marże zakładów mięsnych nieco obniżyły się wobec rekordowo dobrego 2010 r., kształtując się w ostatnich 3 latach na relatywnie niskim, ale stabilnym poziomie.

Dane GUS wskazują, że wahania marż w ostatnich 3 latach mieściły się w przedziale 4-10 proc., w zależności od segmentu produkcji. Lepiej pod tym względem wypadały małe i średnie firmy, w których średnia stopa zysku operacyjnego utrzymywała tendencję wzrostową.

Z badań BGŻ wynika, że w opinii przedstawicieli 26 proc. firm z branży mięsnej marże na prowadzonej podstawowej działalności spadną, a tylko 8 proc. ankietowanych spodziewa się ich wzrostu. Spośród poszczególnych segmentów branży mięsnej najbardziej ostrożnie do poziomu marż w przyszłości podchodzą producenci mięsa wieprzowego. Warto też zauważyć różnice w ocenie sytuacji, w zależności od wielkości reprezentowanego podmiotu - duże firmy rzadziej oczekują spadku marż niż małe.

W ocenie branży najwyższe marże uzyskuje się w sklepach własnych. Ten kanał dystrybucji wskazało 60 proc. firm, które posiadają sklepy własne i obecne są przynajmniej w dwóch różnych kanałach dystrybucji. W badaniu BGŻ, na drugim i trzecim miejscu znalazły się eksport, oraz sklepy detaliczne, które zostały wskazane odpowiednio przez 53 proc. i 26 proc. przedstawicieli firm. Sklepy własne oraz detaliczne są też jednymi z najbardziej popularnych kanałów dystrybucji - korzysta z nich odpowiednio 56 proc. i 78 proc. badanych.

Spośród firm, które obecnie wykorzystują sklepy własne, 33 proc. badanych jest zdania, że udział tego kanału w wartości sprzedaży będzie się zwiększał. Zdaniem analityków BGŻ, uzasadnieniem tego przekonania jest fakt, że w tym kanale, częściej niż w innych, sprzedawane są produkty klasy A. Poza tym, w coraz trudniejszej rzeczywistości rynkowej posiadanie sklepów własnych będzie ważnym elementem w budowaniu wizerunku firmy oraz bezpieczeństwa zbytu, szczególnie dla małych firm.

Prawie połowa przedstawicieli przedsiębiorstw, które obecnie współpracują z sieciami małopowierzchniowymi, przewiduje rozwój sprzedaży w tym kanale. Również przedsiębiorcy, którzy nie korzystają z tego kanału dystrybucji, zauważają coraz szybszy rozwój tego typu sklepów - 30 proc. z nich planuje nawiązać taką współpracę. Podobnie wygląda postrzeganie przez przedsiębiorców sklepów wielkopowierzchniowych.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (6)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • KKK 06-10-2014, 18:10:
A kto obiecywał, że życie będzie komfortowe?
  • Ulka 06-10-2014, 16:36:
Do morderców zwierząt-krzywdzicie zwierzęta i sporą częśc ludzi,odbieracie nam komfort cieszenia się pięknem świata..Jesteście na tyle bezczelni,że nawet nie staracie się zminimalizować męki zwierząt (rytualny,transport koni itd itd ,mielenie żywych kurcząt ,wy bydlaki)i swoich zbrodni..jestescie coraz bardziej bogaci,nienasyceni,coraz bezczelniejsi..Smiało możecie spojrzeć w lustro i rzec przed śmiercią-żyłem jak szmata i umre jak szmata,A kryska przyjdzie jak amen w pacierzu
  • życzliwy 06-10-2014, 16:15:
Do obserwatora:
Zmień dietę. Obecna ewidentnie Tobie nie sprzyja :)

Zobacz wszystkie komentarze (6)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (25 950) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 269)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH