REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Niezły pasztet... Jak kształtować wizerunek marki produktów trudnych

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 16-09-2016, 08:54
Niezły pasztet... Jak kształtować wizerunek marki produktów trudnych
Robert Szataniak, dyrektor marketingu Pamapol. Fot. Materiały prasowe

Zarówno konserwy, pasztety, jak i dania gotowe można zaliczyć do kategorii produktów trudnych - przekonują specjaliści od marketingu. Z jednej strony pewna grupa konsumentów jest przywiązana do ich smaku i kupuje je, z drugiej, postrzegane są jako produkty niskiej jakości. W jaki sposób można sobie poradzić z tym problemem?

REKLAMA

Zarówno marketingowcy, zajmujący się tymi kategoriami, jaki i producenci mają obecnie trudne zadanie, głównie ze względu na szybko zmieniające się oczekiwania i potrzeby konsumentów.

Dysonans poznawczy współczesnego konsumenta

Obecnie mamy do czynienia z dysonansem poznawczym konsumentów. Z jednej strony istnieje pewna grupa osób, która pamięta smak konserw i pasztetów jeszcze z czasów dzieciństwa, dlatego chętnie sięga po nie w sklepie. Z drugiej strony postrzegane są one jako produkty niskiej jakości, co im wyjątkowo nie sprzyja w dobie stale zwiększającej się świadomości zdrowotnej konsumentów. – Klienci coraz częściej sprawdzają składy i czytają etykiety, interesują się tym, co kupują, zwracają uwagę na stosunek jakości do ceny, dlatego obecnie najważniejszymi zadaniami producentów jest nieustanna praca nad jakością (tzw. „czyszczenie” składów) oraz podejmowanie działań mających na celu „odczarowanie” kategorii. Staramy się odpowiadać zarówno na potrzeby, jak i bariery konsumentów. Produkty Pamapol od zawsze charakteryzowały się wysoką jakością, a stały monitoring procesów produkcji i inwestycje w innowacyjne rozwiązania pozwalają nam na ich doskonalenie – mówi Robert Szataniak, dyrektor marketingu Pamapol.

„Odczarowanie” kategorii

Inną barierą, oprócz opinii o jakości konserw i pasztetów, jest powszechne przekonanie, że są to produkty kupowane przez osoby o niskim statusie społeczno-ekonomicznym. Nie wszystko jest jednak takie czarno-białe, jak by się mogło wydawać na pierwszy rzut oka. Jako przykład Robert Szataniak podaje Spichlerz Rusiecki, który jest marką premium, a produkty spod jego znaku cieszą się dużym zainteresowaniem konsumentów. – Sama praca nad produktem to nie wszystko, ważne są także działania mające na celu zmianę postrzegania kategorii przez konsumentów i poszerzenie grup docelowych naszych produktów. W tym celu prowadzimy regularne działania komunikacyjne i marketingowe, które mają za zadanie budować pozytywne skojarzenia z daną kategorią i zwiększać świadomości konsumentów – tłumaczy Szataniak.

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

PMPPamapol SA

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • RSD 16-09-2016, 14:32:
Belgowie i Francuzi jakoś sobie poradzili z problemem pasztetów

Zobacz wszystkie komentarze (1)

REKLAMA
REKLAMA
PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 264) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH