Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Niski poziom spożycia dziczyzny wynika z niewiedzy

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 02-06-2017, 14:54
Niski poziom spożycia dziczyzny wynika z niewiedzy
Grzegorz Rykaczewski, analityk agrobiznesu w departamencie sektorów strategicznych Banku Zachodniego WBK., fot PTWP

- Obecnie w Polsce, w większości gospodarstwach domowych, nie ma nawyku spożywania dziczyzny, co stanowi ograniczenie w rozwoju tego niszowego rynku. Dodatkowo konsumenci często nie posiadają nawet elementarnej wiedzy o mięsie z dzikich zwierząt lub posiadają taką, ale w bardzo ograniczonym zakresie - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Grzegorz Rykaczewski, analityk agrobiznesu w departamencie sektorów strategicznych Banku Zachodniego WBK.

Lasy Państwowe planują stworzenie sieci sklepów z dziczyzną oraz przetworami z grzybów i jagód. Plany państwowej spółki są ambitne. Jeszcze w 2017 roku planowane jest otwarcie czterech placówek, a docelowo miałoby być ich kilkanaście. (czytaj więcej)

Grzegorz Rykaczewski zauważa, że dziczyzna w praktyce nie istnieje w jadłospisie statystycznego Polaka.

- Według danych GUS roczna konsumpcja tego rodzaju mięsa nie przekracza 10 dag rocznie na 1 mieszkańca. Dla porównania, spożycie wołowiny, które Polsce jest na bardzo niskim poziomie wynosi ok. 1,2 kg/mieszkańca rocznie. Na naszych talerzach króluje wieprzowina (41 kg rocznie/1 mieszk.) i drób (27 kg rocznie/1 mieszk.) - mówi.

W ocenie analityka niski poziom konsumpcji dziczyzny jest wynikiem m.in. niewielkiej wiedzy Polaków o tym rodzaju mięsa. Istotną barierą jest również cena.

- Obecnie w Polsce, w większości gospodarstwach domowych, nie ma nawyku spożywania dziczyzny, co stanowi z kolei ograniczenie w rozwoju tego niszowego rynku. Dodatkowo konsumenci często nie posiadają nawet elementarnej wiedzy o mięsie z dzikich zwierząt lub posiadają taką ale w bardzo ograniczonym zakresie. W rezultacie Polacy z jednej strony nie są świadomi wartości odżywczych dziczyzny, a z drugiej strony obawiają się różnych chorób odzwierzęcych, co często jest nieuzasadnione. Istotną kwestią pozostaje również cena, a ta w przypadku dziczyzny jest znacznie wyższa niż cena głównych rodzajów mięs konsumowanych przez Polaków - dodaje.

Rykaczewski podkreśla, że w związku z niskim poziomem świadomości konsumenckiej na temat dziczyzny konieczna jest edukacja żywieniowa, zarówno w zakresie prozdrowotnych aspektów spożywania dziczyzny, jak również w obszarze bezpieczeństwa żywności oraz sposobów przygotowania mięsa.

- Lepsza dostępność dziczyzny będzie oddziaływać w kierunku zwiększenie zainteresowania klientów tym mięsem, jednak nadal istotna barierą pozostanie cena. W tej sytuacji, pomysł na rozwój sieci sklepów z dziczyzną należy postrzegać jako element długofalowej promocji tego mięsa a nie przez pryzmat korzyści biznesowych - ocenia.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 458) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH