Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Niskiej jakości parówki w dyskontach psują rynek

  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 10-09-2010, 14:42
Niskiej jakości parówki w dyskontach psują rynek

Branża mięsna jest zaniepokojona. - W sieciach dyskontowych, np. w Kauflandzie w ostatnim czasie można kupić produkty takie jak chociażby "parówki drobiowe" za 3,30 zł za kg. Tego typu wyroby psują opinię konsumentów o wędlinach - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Janusz Rodziewicz, prezes Stowarzyszenia Rzeźników i Wędliniarzy RP (SRW RP).

Każdy, kto wie cokolwiek o produkcji wędlin, zdaje sobie sprawę, że parówka kosztująca ok. 3 zł składa się głównie z mięsa oddzielonego mechanicznie (tzw. MOMu). W jej cenie ok. 1 zł to cena pakowania. - W lepiej rozwiniętych krajach, np. w Niemczech stosowanie MOMu do produkcji żywności dla ludzi jest już zabronione. My też powinniśmy iść w kierunku produkcji wyrobów o wysokiej, powtarzalnej jakości - uważa Janusz Rodziewicz. - Tanie niskiej jakości parówki sprzedawane w niektórych sieciach handlowych oddziaływają na opinię Polaków o parówkach jako produkcie a to działa na szkodę całej branży mięsnej - dodaje.

Parówki od lat są w wyborach konsumentów numerem jeden wśród przetworów mięsnych.

 

Więcej na temat przetworów mięsnych wybieranych przez klientów w Polsce w artykule: Polacy wolą parówki

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (18)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • key 23-09-2010, 09:41:
Nie Łukaszenka dyktatorem w Polsce, tylko rząd chroniący swój rynek, produkty i pracowników, a nie równanie w dół. To już było "pawiem narodów byłaś i papugą , a teraz....". Tego chcemy?
  • Prawdziwy Polak 23-09-2010, 08:42:
Sugerujesz, że Łukaszenko powinien zostać dyktatorem w Polsce?
  • key 23-09-2010, 08:04:
Do Inpact: Niestety większość kupców w sieciach sugeruję się tylko ceną, chociaż są już chlubne wyjątki, i tak naprawdę klient nie ma szans "zapoznać " się i nawet może wybrać produkt lepszy. Smutna rzeczywistość, produkując dobry produkt, ma się ograniczony dostęp do kanału nowoczesnego. Tolerowane są tam w wyższej półce tylko marki z wieloletnią tradycją i do nich w zasadzie ogranicza się wybór. Szkoda, bo jest na rynku wiele produktów mogących z powodzeniem z nimi konkurować, ale bez tak rozpoznawalnego "labela".
do "do key" proszę bardzo, możemy pociągnąć główny wątek, ale czy ktoś jeszcze zwraca na to uwagę? Na Białorusi nawet w marketach takiego g...na nie uświadczysz, a to podobno zacofany kraj z dyktatorem. Nam chyba taki by się przydał, żeby zrobić porządek w wielu dziedzinach gospodarki i życia.

Zobacz wszystkie komentarze (18)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 444) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH