Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mięso

Nowa prezes Wilbo: Wkrótce nowa strategia dla spółki

- Na koniec półrocza mamy niewielką stratę, co nie powinno dziwić, ponieważ nie da się tak szybko przejść z ogromnej straty do zysku. To jest proces, który nie trwa jeden czy dwa miesiące. Mogę natomiast powiedzieć, że wszystko idzie mniej więcej tak, jak zaplanowaliśmy - powiedziała serwisowi portalspożywczy.pl Bożena Serzycka, nowa prezes i dyrektor finansowy Wilbo.

Nowa prezes Wilbo: Wkrótce nowa strategia dla spółki
Bożena Serzycka, prezes Wilbo

Autor: Paweł Jachowski, Łukasz Stępniak, portalspożywczy.pl
Data: 10-07-2013, 16:22

Od kilkunastu dni pełni pani funkcję prezesa i dyrektora finansowego Wilbo. Pani dotychczasowe doświadczenie wiąże się głównie z branżą finansową, czyli odpowiednią aby ciąć i restrukturyzować. Co zostało już zrobione, a co jeszcze przed firmą?

Przede wszystkim zostały dokonane cięcia kosztów. Zmienione zostały umowy handlowe, w ten sposób, że stały się znacznie bardziej korzystne dla nas. Oprócz tego nastąpiła duża restrukturyzacja organizacyjna, czyli poprawiona została struktura firmy. To pokazuje jak wiele ostatnimi czasy się w Wilbo zmienia.

Jak to się przełożyło na wyniki spółki? Ile dzięki tym zmianom firma była w stanie obciąć z kosztów, jak poprawiło to jej sytuację?

Mogę powiedzieć, że sytuacja, w jakiej jest Wilbo, zdecydowanie się poprawiła. Przerzucenie handlu na firmę dystrybucyjną w olbrzymim stopniu zmniejszyło koszty. W tej chwili skupiamy się na produkcji i na osiągnięciu rentowności. Oczywiście cała restrukturyzacja produkcyjna jest też ważnym elementem. Myślę, że wszystko idzie w dobrym kierunku. Planujemy na koniec 2013 roku osiągnąć zysk i wówczas zakończymy restrukturyzację.

W 2012 roku mieliście 30,7 mln zł netto straty, natomiast w I kw. 2013 było to już tylko 0,73 mln straty. Jak wygląda sytuacja po pierwszym półroczu i czego możemy się spodziewać w kolejnych sześciu miesiącach?

Na koniec półrocza mamy niewielką stratę, co nie powinno dziwić, ponieważ nie da się tak szybko przejść z ogromnej straty do zysku. To jest proces, który nie trwa jeden czy dwa miesiące. Mogę natomiast powiedzieć, że wszystko idzie mniej więcej tak, jak zaplanowaliśmy. Jest jednak za wcześnie, aby prognozować dokładne dane, z jakimi zakończymy bieżący rok.

Dużo mówi się o zaangażowaniu Grupy Bałtyckiej w Wilbo? Kto stoi za tą spółką, jakie ma plany wobec spółki, którą Pani kieruje?

Prawdą jest, że Wilbo mocno współpracuje z Grupą Bałtycką. To przez Grupę Batycką odbywa się dystrybucja i handel produktami Wilbo. Spółka ta wspiera również Wilbo finansowo, chociażby poprzez pomoc w zakupie surowców do produkcji, co pozwala Wilbo na utrzymanie płynności finansowej. Jeszcze niedawno byliśmy w Wilbo w bardzo ciężkiej sytuacji - w ogóle nie było mowy o płynności, a wszystkie zakupy surowców odbywały się na zasadzie przedpłat. Obecnie, oprócz przedpłat, zakupów dokonujemy również z odroczonym terminem, co również zdecydowanie poprawiło naszą płynność.

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

WLBWILBO SA

więcej informacji:

Bożena Serzycka RSS ALERT    /    Wilbo SA RSS ALERT    /    Grupa Bałtycka RSS ALERT    /    ryby RSS ALERT    /    przetwórstwo ryb RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • zz 2013-07-10 19:35:29
    niestety era wilbo już minęła

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.90.56.90
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.