Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Nowe badania znajomosci marek wędlin i ich reklam

  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 25-06-2015, 11:34

Najbardziej rozpoznawalną marką wędlin w Polsce jest Sokołów, przed Morlinami i Krakusem. Na dalszych pozycjach znalazły się kolejno marki: Tarczyński, Madej-Wróbel i Olewnik - wynika z badań firmy Regis.

Silną pozycję mają także marki: JBB, Duda, Henryk Kania i Łuków oraz marki własne supermarketów i dyskontów. Jednocześnie aż 22 proc. respondentów nie potrafi wskazać żadnej marki wędlin.

Magdalena Nowak, dyrektor ds. marketingu w firmie Regis podkreśla, że praktycy biznesu z wielką uwagą analizują zdolność reklamy do wywoływania zakupów. Jednak wpływ skutków komunikacyjnych na decyzje zakupowe konsumenta jest ograniczony. Poza reklamą znaczenie w tym względzie mają: działania konkurentów, warunki ekonomiczne, regulacje prawne, strategia cenowa przedsiębiorstwa, jakość produktu, efektywność dystrybucyjna.

- Wiele uznanych ośrodków naukowych na świecie, wespół z producentami, prowadziło interesujące badania powiązań między wydatkami na reklamę i wielkością sprzedaży. Długoletnie badania prowadzono na skalę globalną wykazały, że intensywność zależności pomiędzy wydatkami na reklamę a wielkością sprzedaży jest różna dla różnych marek i sektorów rynku - komentuje Magdalena Nowak.

- Badania pokazały, że istnienie zależności wprost proporcjonalnej jest wątpliwe. Okazało się również, że przyrost sprzedaży maleje wraz ze skumulowanym wzrostem wydatków na reklamę. Przyrost sprzedaży jest możliwy także przy spadku wydatków reklamowych - tłumaczy Nowak. - Wpływ reklamy na decyzje zakupowe jest większy w przypadku produktów zaspakajających silniej odczuwaną potrzebę, czyli np. spożywczych - dodaje.

Współcześnie uważa się, że o efektach reklamy można mówić wyłącznie w kontekście komunikacji. Umiemy identyfikować zmiany, jakie reklama wywołuje w umysłach (świadomości i podświadomości) jej odbiorców, a efekty ekonomiczne występują jako funkcja efektów komunikacyjnych reklamy oraz licznej grupy czynników: ekonomicznych, produktowych, społecznych, kulturowych, które wykraczają poza znaczenie przekazu reklamowego.  

Dyrektor Regis zwraca uwagę, że efektem, który wynika bezpośrednio z reklamy jest znajomość danej marki oraz umieszczenie jej przez odbiorcę w świecie danej grupy brandów. - Świadomość marki to najniższy poziom jej znajomości. Ważny jest cały przekaz, który buduje u odbiorcy, na podstawie przekazywanych informacji, takie a nie inne z nią skojarzenia - zaznacza.

- Aby zmierzyć świadomość marki prosimy respondenta o wymienienie wszystkich marek, które kojarzą mu się z daną kategorią produktową. Jest to tzw. spontaniczna znajomość. Marki zostają wskazane przez konsumenta samodzielnie. Dobra znajomość marki wywołuje szereg pożądanych efektów. Przykładowo znajomość jednej marki blokuje dostęp innym, alternatywnym, w świadomości odbiorcy - podkreśla Magdalena Nowak.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 472) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH