Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mięso

Nowy prezes Gobarto: Chcemy eksportować wieprzowinę do USA od 2020 roku (wywiad)

Z Marcinem Śliwińskim, nowym (od 1 listopada 2018 r.) prezesem Gobarto SA rozmawiamy o wpływie amerykańskiego embarga na krajowy rynek mięsa wieprzowego oraz strategii eksportowej spółki.

Nowy prezes Gobarto: Chcemy eksportować wieprzowinę do USA od 2020 roku (wywiad)
fot. shutterstock

Adam Tubilewicz: W jaki sposób trwające od 18 do 25 października wstrzymanie eksportu polskiej wieprzowiny do USA wpłynęło na polski rynek mięsa wieprzowego?

Marcin Śliwiński: Chwilowe zawieszenie eksportu polskiej wieprzowiny do Stanów Zjednoczonych nie miało wpływu na nasz rynek. Trzeba pamiętać, że towary, które zostały wysłane i były w drodze do tego kraju zostały przyjęte przez amerykańskich klientów. To, co warto podkreślić, to sprawność działania polskich służb odpowiadających za wycofanie embarga. Minister Przedsiębiorczości i Technologii Jadwiga Emilewicz oraz Główny Lekarz Weterynarii Paweł Niemczuk spotkali się zastępcą ambasadora USA w Polsce Erikiem F. Greenem, by wyjaśnić „nieporozumienie” wokół handlu wieprzowiną z tym krajem. Według informacji przekazanej przez Głównego Inspektora Weterynarii doszło do pomyłki związanej z określeniem statusu miejsc, z których pochodziło wyeksportowane mięso, co było przyczyną wprowadzenie chwilowego embarga.

Jakie jest obecnie znaczenie rynku amerykańskiego dla polskiej branży wieprzowej?

Rynek amerykański jest bardzo ważny dla polskiego eksportu wieprzowiny. W 2017 roku trafiało tam blisko 12% całego importowanego mięsa wieprzowego (60 tys. t z 485,5 tys. t ). W tym roku znaczenie USA jako naszego odbiorcy jeszcze wzrosło. Według danych MRiRW w pierwszych ośmiu miesiącach tego roku Stany Zjednoczone zaimportowały z Polski 43 tys. t mięsa, co stanowiło 13,5% naszego eksportu wieprzowiny. Tym bardziej cieszy nas fakt, że kryzys został bardzo szybko zażegnany i nie wpłynął na krajowy rynek trzody chlewnej.

Czy Gobarto S.A. także chce skorzystać z dobrych perspektyw, jakie daje eksport do USA i rozważa ekspansję na ten rynek?

Obecnie znajdujemy się w trakcie procesu przystosowawczego. Uzyskanie uprawnień eksportowych do Stanów Zjednoczonych to bardzo długi i czasochłonny proces. Bardzo dużo zależy w tym procesie od polskich służb weterynaryjnych, dlatego koncentrujemy się na współpracy i wszelkich uzgodnieniach z nimi. Nie jest tajemnicą, że uzyskanie uprawnień wymaga realizacji bardzo czasochłonnych i kosztownych inwestycji. Zgodnie z przyjętym harmonogramem, w przypadku braku jakichkolwiek opóźnień bądź trudności, powinniśmy uzyskać uprawnienia eksportowe do połowy 2020 roku.

więcej informacji:

Gobarto RSS ALERT    /    wieprzowina RSS ALERT    /    wieprzowina 2018 RSS ALERT    /    mięso RSS ALERT    /    mięso wieprzowe RSS ALERT    /    eksport wieprzowiny do USA RSS ALERT    /    eksport wieprzowiny RSS ALERT    /    branża mięsna RSS ALERT    /    Marcin Śliwiński RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 185.56.210.119
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.