Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

O sytuacji na rynku dań gotowych - rozmowa z Krzysztofem Woźnicą, prezesem ZM Silesia

  • Autor: RW,portalspozywczy.pl
  • Data: 26-08-2016, 10:27
O sytuacji na rynku dań gotowych - rozmowa z Krzysztofem Woźnicą, prezesem ZM Silesia
Krzysztof Woźnica, prezes Zakładów Mięsnych Silesia. Fot. PTWP

O sytuacji na rynku dań gotowych, perspektywach jego rozwoju oraz innowacjach asortymentowych - portalspozywczy.pl w rozmowie z Krzysztofem Woźnicą, prezesem Zakładów Mięsnych Silesia.

Jak ocenia Pan sytuację na rynku dań gotowych?

Na podstawie najnowszych badań GFK Polonia wiemy, że kategoria dań gotowych odnotowała wzrosty zarówno w liczbie nabywców, jak i samej ilości kupowanych produktów w tej kategorii. W okresie od maja 2015 do kwietnia 2016 r. cała kategoria wzrosła o 2 proc. w ujęciu ilościowym i o 5 proc. w ujęciu wartościowym. Badania pokazują nam także, że nabywcami tych produktów są głównie mieszkańcy wsi i małych miast (do 50 tys. mieszkańców). Większość stanowią 3- i 4-osobowe gospodarstwa domowe oraz gospodarstwa bez dzieci w wieku do 15 lat.

Porównując wyniki sprzedażowe analogicznych kategorii w krajach Europy Zachodniej, można zauważyć, iż nasz rodzimy rynek ma jeszcze naprawdę spore perspektywy rozwojowe. Polacy na razie kupują stosunkowo mało dań gotowych, zarówno tych sterylizowanych jak i chłodzonych czy mrożonych. Oferta w polskich sklepach jest zdecydowanie uboższa niż ta, za zachodnią granicą. Mam tu na myśli zarówno szerokość półki dań gotowych w danej placówce, ale także samą ofertę produktową dań gotowych.

Podczas gdy nasi dziadkowie najczęściej spędzali całe życie w miejscu swego urodzenia, praktycznie nie było mowy o zmianie przyzwyczajeń żywieniowych. Mało kto smakował kuchni orientalnej czy południowej. Z biegiem lat świat zaczął się jednak kurczyć. Rozwój techniki, co wiąże się również z transportem, skutecznie przyczyniły się do zainteresowania innymi kulturami. Coraz częściej i chętniej podróżujemy do innych krajów, poznajemy nowe smaki, analizujemy półki sklepowe za granicą, co przekłada się na większą świadomość smaków. Zaczynamy też szukać podobnych rozwiązań na naszym rynku. W Polsce największy procent sprzedaży nadal stanowią dania w słoikach, podczas gdy w krajach Europu Zachodniej przeważają tacki, kubku czy doy-packi. Widać, że powoli tego typu opakowania pojawiają się także u nas. Zmiany widać też w samej ofercie produktowej – dania tradycyjne, polskie (fasolka, bigos) są wypierane przez dania z makaronem, wieloskładnikowe gotowe obiady, potrawy inspirowane kuchnią włoską czy chińską czy też dania przeznaczone dla wegetarian. Jestem pewien, że trend związany z nowościami produktowymi w tej kategorii będzie się w najbliższym czasie dynamicznie rozwijał i spowoduje spore ożywienie na tym rynku.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 959) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 263)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH