Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu
Mięso

Odpowiedzialna produkcja żywności ma trzy wymiary: środowiskowy, prawny i komercyjny

- Trzeba wytwarzać więcej produktów wysokiej jakości zużywając mniej zasobów, przestrzegać norm oraz odpowiadać na potrzeby świadomych konsumentów – to najważniejsze wnioski z konferencji „Żywność pod presją? Odpowiedzialna produkcja, świadoma konsumpcja”, która otworzyła drugą edycję targów Agro Days. Dni Hodowcy.

Odpowiedzialna produkcja żywności ma trzy wymiary: środowiskowy, prawny i komercyjny
fot. shutterstock.com

Autor: www.portalspozywczy.pl / pr
Data: 04-02-2019, 13:36

Eksperci, którzy zostali zaproszeni do debaty na temat odpowiedzialnej produkcji i świadomej konsumpcji żywności, zwracali szczególną uwagę na to, że o jakości produktów, które trafiają na nasze stoły trzeba myśleć już na bardzo wczesnym etapie.

– Dziś mówimy już o całym łańcuchu produkcji żywności, w którym odpowiedzialność podzielona jest na poszczególne jego ogniwa. Musimy mieć świadomość, jak nasza część łańcucha produkcyjnego wpływa na pozostałe. W przypadku De Heus, mamy określone oczekiwania wobec zaopatrzenia w surowce, ale pamiętamy też o hodowcach, którym dostarczamy nasze produkty – podkreślał Adam Zaleski, dyrektor generalny De Heus.

Odpowiedzialna produkcja żywności ma trzy aspekty, na który również konsumenci bardzo zwracają uwagę. Kluczowa jest troska o środowisko, ale jednocześnie musimy skupić się na wyżywieniu rosnącej liczby ludności na świecie. Dzięki rozsądnemu gospodarowaniu i wykorzystywaniu nowych technologii możemy produkować więcej, zużywając mniej zasobów środowiskowych.

Drugim elementem odpowiedzialnej produkcji jest szacunek do obowiązującego prawa. Nie zawsze jest ono idealne, ale tworzone jest z troski o konsumenta i jakość wytwarzanych produktów. Oznacza to produkcję bezpieczną, etyczną i humanitarną.

To wszystko przekłada się na trzeci aspekt produkcji, czyli element komercyjny. Produkcja musi być prowadzona ze świadomością odpowiedzialności za finalny produkt na każdym etapie jego wytwarzania. 

W świadomości polskich konsumentów nadal istnieje wiele mitów na temat produkcji żywności. Najczęściej dotyczą one stosowania hormonów, antybiotyków i żywności GMO.

– Połączenie producent-konsument jest niezwykle istotne. My staramy się słuchać konsumenta, ale musimy też walczyć z wieloma mitami, które towarzyszą produkcji żywności. Stosowanie hormonów w Polsce jest zakazane od ponad 20 lat, antybiotyki podawane są tylko i wyłącznie z przepisu lekarza i pod jego nadzorem. Te wszystkie kwestie są uregulowane prawnie – mówił Łukasz Dominiak, dyrektor Krajowej Rady Drobiarstwa.

Do sprawy odniósł się również Sylwester Mierzejewski, wiceprezydent Polskiej Federacji Hodowców Bydła i Producentów Mleka:

– Produkty non-GMO to wyłącznie moda, która wpływa jedynie na zwiększenie kosztów produkcji.  Jako polscy producenci żywności produkujemy bardzo dobrą żywność i jesteśmy obecni na całym świecie.

więcej informacji:

De Heus RSS ALERT    /    Agro Days RSS ALERT    /    produkcja żywności RSS ALERT    /    bezpieczeństwo żywności RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.232.99.123
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.