Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Ogólnopolski Cech Rzeźników nie chce rywalizować

  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 01-10-2015, 15:48
Ogólnopolski Cech Rzeźników nie chce rywalizować
Jacek Marcinkowski, członek Ogólnopolskiego Cechu Rzeźników-Wędliniarzy-Kucharzy (fot. cechrzeznikow.pl)

Ogólnopolski Cech Rzeźników-Wędliniarzy-Kucharzy nie będzie rywalizował z innymi organizacjami zrzeszającymi zakłady mięsne. Nie taki jest nasz cel. Wręcz przeciwnie, zależy nam na tym, żeby uzupełnić pewną lukę; zaoferować coś, czego nie dają inni – tłumaczy w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Jacek Marcinkowski, członek Ogólnopolskiego Cechu Rzeźników-Wędliniarzy-Kucharzy.

Jacek Marcinkowski zwraca uwagę, że oprócz pełnienia funkcji członka Ogólnopolskiego Cechu Rzeźników-Wędliniarzy-Kucharzy, pełni też m.in. rolę honorowego prezesa Stowarzyszenia Rzeźników i Wędliniarzy RP, jak również doradcy prezesa Związku Rzemiosła Polskiego. – Te wszystkie organizacje są bardzo bliskie mojemu sercu. Trzeba jednak zwrócić uwagę, że zarówno SRW RP, jak i np. Związek Polskie Mięso czy UPEMI, to organizacje zrzeszające raczej duże lub bardzo duże firmy. Ogólnopolski Cech Rzeźników-Wędliniarzy-Kucharzy chce się natomiast skupić na małych, typowo rzemieślniczych firmach – wyjaśnia nasz rozmówca.

- W ramach Związku Rzemiosła Polskiego, który grupuje 100 różnych zawodów, chcemy oddziaływać na te wszystkie firmy mięsne, które są skupione w małych cechach działających w miastach powiatowych, których jest 400. Są to cechy rzemiosł różnych, nie tylko związanych z wędliniarstwem. Niestety zdarza się, że należące do nich firmy mięsne nie mają wystarczającego dostępu do informacji na istotne dla branży tematy – mówi Marcinkowski. – Mamy wiele pomysłów, jak to zmienić. Przykładowo, chcemy organizować konkursy, żeby stymulować rzeźników i wędliniarzy z mniejszych miejscowości do większej niż dotychczas aktywności. Dostrzegamy w tych ludziach ogromny niewykorzystany potencjał – dodaje.

- Rzemieślnikom sprzyjają umacniające się globalne trendy konsumenckie. Ludzie odchodzą od zakupów niektórych produktów, np. mięsa, w hipermarketach, bo wolą pójść do zaufanego rzeźnika. W sklepach nowoczesnej dystrybucji sprzedaje się coraz więcej wędlin paczkowanych, zgodnie z hasłami szybkości i wygody. Jednak jeżeli komuś zależy na tym, żeby naprawdę celebrować smak wędliny to często wybiera sklep specjalistyczny, gdzie doświadczony wędliniarz jest w stanie nie tylko zaproponować dobry produkt, ale też doradzić odnośnie jego przygotowania czy dalszej obróbki – komentuje Jacek Marcinkowski. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 733) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH