Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Opakowania mięsa? Konsumenci chcą designu

  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 29-10-2015, 14:05
Opakowania mięsa? Konsumenci chcą designu
Anna Olewnik-Mikołajewska, prezes Zakładów Mięsnych Olewnik (fot. PTWP)

Rynek FMCG wymaga od produktów ciągłego doskonalenia i budowania rozpoznawalności. Choć w przypadku mięsa mielonego pole do innowacji w ramach samego produktu rzeczywistego jest raczej ograniczone, tak nie można tego powiedzieć o opakowaniu i jego treści. Konsumenci coraz więcej uwagi przywiązują do estetyki i designu - wskazuje w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Anna Olewnik-Mikołajewska, prezes Zakładów Mięsnych Olewnik.

- Jakie są w Pani ocenie perspektywy rynku mięsa mielonego?

Rynek mięsa mielonego wciąż wyraźnie się umacnia. Rosnąca popularność tej kategorii jest naturalną konsekwencją zmieniającego się otoczenia i wzorców konsumpcji. Żyjemy coraz szybciej, co implikuje konieczność redukcji czasochłonnych zajęć do minimum. Maszynki do mięsa zajmują dużo miejsca i są kłopotliwe w czyszczeniu, co dodatkowo motywuje konsumentów do zwracania się ku produktom gotowym. Na dynamikę wzrostu kategorii duży wpływ wywierają również kulinarne trendy. Dawniej mięso rozdrabniane było głównie na wieprzowe kotlety mielone, dziś ogromną popularnością cieszy się np. spaghetti bolognese, czy domowej produkcji hamburgery. Kluczową kwestią dla rozwoju kategorii jest jednak jakość i wartość dodana. Dzisiejszy konsument nie musi się już martwić o dostępność, wybiera z palety konkurujących ze sobą produktów. Musi mieć pewność, że sięga po pełnowartościowy produkt, który jest w pełni bezpieczny. Tacka mięsa ewoluuje więc od produktu, ku rozwiązaniu. Konsument kupuje pomysł na obiad i specjalnie przygotowany do tego produkt.  

- Jakie mięsa mielone są najbardziej popularne: wołowe, wieprzowe, drobiowe a może mieszane?

Od lat niezmiennie prym wiedzie mięso mielone wieprzowe. Popularność ta wynika bez wątpienia z przywiązania do tradycji i kuchni polskiej, której wieprzowina jest nieodłącznym elementem. Kotlet mielony z ziemniakami i buraczkami to klasyk na polskim stole. Często przygotowywane są też wszelkiej maści pulpety i oczywiście gołąbki – już te trzy sztandarowe potrawy pozwalają wysunąć przypuszczenie, że o popyt na mielone mięso wieprzowe martwić się specjalnie nie trzeba. Daje nam to tę komfortową sytuację, że nie musimy edukować konsumenta jak produkt może wykorzystać, możemy iść dalej i proponować mu pewne kulinarne urozmaicenia, nowe zastosowania, które pozwolą nam zwiększyć częstotliwość zakupów. Na dalszych miejscach w sprzedaży plasuje się mięso mielone wieprzowo-wołowe, wieprzowe z szynki i wołowe, które zyskuje na sile dzięki wspomnianym już trendom kulinarnym.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • KAROLINA 29-10-2015, 21:13:
"Produkt" jakim jest mięso nie jest człowiekowi niezbędny do życia. Dla Olewnika i innych z branży to kasa, my, konsumenci mamy wybór, możemy nie przyczyniać się do tego przykrego biznesu. Życie bez jedzenia mięsa jest możliwe i naprawdę łatwe :)

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (25 610) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH