Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

OSI Poland zwiększa sprzedaż wołowiny w elementach

  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 07-08-2013, 17:46
OSI Poland zwiększa sprzedaż wołowiny w elementach
Piotr Antkowiak, dyrektor zarządzający Osi Poland Foodworks

Należący do amerykańskiego koncernu OSI Group zakład produkcyjny Osi Poland Foodworks w Chróścinie podsumował wyniki pierwszego półrocza bieżącego roku. W porównaniu do zeszłego roku zakład zwiększył wielkość ubojów o ponad 25 proc. oraz o prawie 80 proc. ilość rozbieranego mięsa.

Uboje wzrosły z 21,8 tys. sztuk w pierwszym półroczu 2012, do ponad 27 tys. w odpowiednim okresie bieżącego roku. Oznacza to produkcję ponad 13 tys. ton mięsa wołowego (wzrost o 33 proc. rdr). Najbardziej wzrosła produkcja rozbiorowa z 3,17 tys. ton do 5,62 tys. ton. - Możemy zagwarantować wysoką i wyrównaną jakość produkowanej wołowiny, a co najważniejsze przy dużych wolumenach - mówi Piotr Antkowiak, dyrektor zarządzający Osi Poland Foodworks - Dzięki temu zgłosiły się do nas ostatnio dwie kolejne sieci. Rozpoczęliśmy również współpracę z jednym z największych hurtowych dystrybutorów mięs w kraju. Będziemy rozwijali produkcję rozbiorową - dodaje.

W I kwartale br. zakład produkcyjny zlokalizowany w Chróścinie pomyślnie przeszedł audyt procedur produkcyjnych i jakościowych potwierdzających spełnianie przez zakład wymogów najnowszego standardu IFS FOOD 6. Zakład pozytywnie przeszedł również audyt przeprowadzony przez niezależną jednostkę certyfikującą wg standardów McDonald's Supplier Standard oraz audyty kilku liczących się w kraju sieci.

Znacząco poprawił się udział rynkowy Osi Poland Foodworks w ubojach krów, który w ocenie zakładu (w oparciu o dane GUS) wynosi już ok 6 proc. całego rynku. - Ubój krów zwiększyliśmy w ostatnich miesiącach o 100 proc., odpowiada już za ok 45 proc. naszej produkcji - mówi Piotr Antkowiak - To dużo więcej niż średnia rynkowa. Dla nas to o tyle ważne, że w ramach grupy OSI zaopatrujemy drugi polski zakład produkujący hamburgery dla światowych sieci fast-food, w oparciu o surowiec z krowiego mięsa - zaznacza.

Wzrost skupu był możliwy dzięki rozwijającemu się programowi współpracy z hodowcami o nazwie SFS (Standard Hodowli Bydła). To nowy system kontraktacji opierający się na audytach gospodarstw hodowlanych w obszarach identyfikacji zwierząt, standardu budynków i wyposażenia, jakości opieki weterynaryjnej, żywienia oraz dobrostanu zwierząt i ochrony środowiska.

- Hodowcy, którzy przystępują do programu mają zagwarantowane premie finansowe w wysokości 30 gr. do kg i pewność odbioru nawet jednej sztuki bydła, niezależnie od miejsca lokalizacji gospodarstwa. - podkreśla Henryk Krol dyrektor ds. skupu żywca Osi Poland Foodworks. - W tym systemie współpracuje z nami już kilka tysięcy hodowców - podkreśla.

Wyniki produkcyjne półrocza powodują, iż krajowy zakład stał się jednym z najefektywniejszych zakładów grupy OSI w Europie. Zarząd szacuje całkowity tegoroczny wzrost produkcji na poziomie około 20 proc.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 809) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.