Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

"Otwarte Klatki": Polacy chcą płacić więcej za produkty bardziej przyjazne zwierzętom

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 15-09-2017, 17:44
Marta Cendrowicz ze Stowarzyszenia "Otwarte Klatki", fot. materiały stowarzyszenia

- Badania z 2016 roku wykazały, że już 36 proc. obywateli Polski jest skłonnych zapłacić więcej za produkty bardziej przyjazne zwierzętom. Choć wynik ten jest niższy niż średni wynik europejski (na to samo pytanie twierdząco odpowiedziało aż 59 proc. obywateli Unii), to uznać go możemy za dobry znak - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Marta Cendrowicz ze Stowarzyszenia "Otwarte Klatki".

Wśród komentarzy sceptycznie odnoszących się do kwestii odejścia sieci handlowych od jaj klatkowych najczęściej pojawia się argument ekonomiczny. Jak podaje Krajowa Izba Producentów Drobiu i Pasz, jaja z wolnego wybiegu są o ok. 30-40 proc. droższe od klatkowych, a w opinii m.in. Michała Koleśnikowa Polacy raczej nie będą skłonni ponosić kosztów przejścia producentów z tańszego systemu klatkowego na droższy, wolnowybiegowy.

Stowarzyszenie "Otwarte Klatki", które nakłaniało sieci handlowe działające w Polsce do rezygnacji z jaj klatkowych, (czytaj więcej) nie obawia się jednak, że Polaków nie będzie stać na droższe jaja.

- Firmy, rezygnując z jaj z chowu klatkowego, pozostawiają w swojej ofercie również jajka pochodzące na przykład z chowu ściółkowego. Konsument będzie miał dalej możliwość wyboru jaj z różnych form hodowli i różnych półek cenowych - mówi Marta Cendrowicz.

Przedstawicielka Stowarzyszenia "Otwarte Klatki" przytacza badania Eurobarometru z 2016 roku, które wskazują, że ochrona dobrostanu zwierząt hodowlanych jest istotna dla 94 proc. obywateli Unii Europejskiej.

- Duże społeczne poparcie jest widoczne również w statystykach dotyczących Polski. Aż 72% Polaków uważa, że dobrostan zwierząt hodowlanych w Polsce powinien być lepiej chroniony, co przekłada się na rosnącą świadomość konsumencką - dodaje.

Cendrowicz przyznaje jednak, że jeszcze kilka lat temu świadomość problemów dobrostanowych wśród społeczeństwa była bardzo niska, a temat ochrony zwierząt hodowlanych był rzadko publicznie dyskutowany.

- Tak było zanim rozpoczęliśmy kampanię informacyjną w 2014 roku. Mimo tego, aż jedna trzecia
społeczeństwa wyraziła chęć ponoszenia wyższych kosztów za produkty bardziej przyjazne zwierzętom. Biorąc pod uwagę fakt, że Polacy zarabiają coraz więcej, uważamy, że jest to najlepszy moment, by rozpocząć zmiany mające na celu poprawę dobrostanu. Okres przejściowy, który firmy potrzebują na wprowadzenie tych zmian, spowoduje również, że nie będą one odczuwalne dla konsumentów - dodaje.

Więcej o wycofywaniu jaj z chowu klatkowego przez sieci handlowe i reakcjach branży czytaj w naszym tekście: 

Sieciowa półka nie dla jaj klatkowych. Kto zapłaci za lepszy dobrostan zwierząt? - analiza

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (7)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Andrzej K 19-09-2017, 11:28:
Nie wierzę, że portal spożywczy reklamuje taką pseudo ekologiczną organizacje jak otwarte klatki. Przecież oni wspołpracują z firmami utylizacyjnymi tylko po to żeby np zamknać w Polsce hodowle zwierząt futerkowych. Niby im chodzi o prawa zwierząt a tak naprawdę tylko o rozgłos i kasę , widziałem raporty z których wynika, że zarabiają miliony
  • Anna 18-09-2017, 13:47:
Ja już od dawna kupuje tylko jajka z wolnego chowu. Fakt, że drozsze, ale sumienie jakoś tak nie gryzie. I smak o wiele lepszy.
  • jajaStop 16-09-2017, 16:07:
JaJa po całości. Bojówka brytysjkiej organizacji ustala ceny na rynku i rozpycha się na portalach rolniczych. JAJA

Zobacz wszystkie komentarze (7)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (17 225) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.