Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mięso

Pamapol poprawia wyniki segmentu mięsnego

Grupa Pamapol SA zakończyła pierwsze III kwartały 2019 roku sumą 402,9 mln zł przychodów ze sprzedaży wobec 370,8 mln zł w I półroczu 2018 r. W III kwartałach 2019 r. spółka zanotowała stratę netto w wysokości 6,54 mln zł wobec 2,71 mln zł straty w analogicznym okresie 2018 r.

Pamapol poprawia wyniki segmentu mięsnego
fot. mat. pras.

Autor: portalspozywczy.pl
Data: 02-12-2019, 11:04

W 2019 r. Pamapol wprowadził na rynek nową markę Healthy Mind. Jak informuje zarząd, na poprawę rentowności biznesu mięsnego Grupy Kapitałowej Pamapol wpłynęły dobre wyniki spółki zależnej Mitmar Sp. z o.o. 

W ocenie zarządu jako niepowodzenie należy uznać utrzymujące się ograniczone możliwości
przełożenia wzrostów cen surowców mięsnych na wystarczającym poziomie na asortyment
produkowany w Pamapol S.A., co ostatecznie istotnie wpływa na wyniki finansowe Spółki,
pomimo podejmowanych działań mających na celu niwelowanie tego efektu.

W okresie I-III kw. 2019 r. skonsolidowane przychody Grupy Pamapol wyniosły 402.918 tys. zł i były o 9 % wyższe w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedzającego (370.752 tys. zł). Grupa poniosła stratę netto w kwocie 6,5 mln zł (w analogicznym okresie obejmującym I-III kwartał 2018 r. strata netto wynosiła 2,8 mln.zł).

W bieżącym okresie sprawozdawczym poszczególne spółki z Grupy kontynuowały działania operacyjne i inwestycyjne mające na celu poprawę efektywności, obniżenie kosztów operacyjnych i wzrost generowanej marży, koncentrując się na poprawie rentowności przy zachowaniu wysokiej jakości wyrobów gotowych, pracując jednocześnie nad rozwojem procesów wytwórczych, nowymi konceptami i kategoriami produktowymi jak również pozyskiwaniem nowych rynków zbytu.

Spółki z Grupy Kapitałowej charakteryzuje silne uzależnienie od sytuacji surowcowej, która w okresie sprawozdawczym silnie wpływała szczególnie na poziomy wyników Spółki Pamapol.

Ubiegłoroczne, długo utrzymujące się wysokie temperatury i brak opadów deszczu (susza), skutkujące istotnym zmniejszeniem wydajności (plonu) z warzyw o ok. 30% w stosunku do lat ubiegłych oraz mniejszą dostępnością surowca, na skutek spadku produkcji podstawowych warzyw gruntowych, przyczyniły się do znacznego wzrostu jego cen. Tegoroczna susza spowodowała skrócenie okresu wegetacji i wpłynęła na zmniejszenie plonów o 10-15% w stosunku do założeń budżetowych, co będzie miało wpływ na realizację poziomu marży w pierwszym półroczu 2020 r. - informuje spółka.

Ponadto w odróżnieniu do małych i średnich przedsiębiorstw spółki z Grupy Kapitałowej Pamapol jako duże przedsiębiorstwa odnotowały wpływ wzrostu kosztów energii elektrycznej. Zarządy spółek podejmują działania niwelujące wpływ tego czynnika kosztowego na działalność m.in. poprzez inwestycje w nową technologię.

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

PMPPamapol SA

więcej informacji:

Pamapol RSS ALERT    /    Pamapol S.A. RSS ALERT    /    MitMar RSS ALERT    /    wyniki Pamapolu RSS ALERT    /    dania gotowe RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.94.129.211
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.