Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Pamapol: Wysokie ceny wieprzowiny wpływają negatywnie na wyniki Grupy

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 30-05-2017, 12:19
Pamapol: Wysokie ceny wieprzowiny wpływają negatywnie na wyniki Grupy
Robert Jankowski, prezes Pamapolu, fot. PTWP

Grupa Pamapol SA w I kwartale 2017 roku osiągnęła 119,8 mln zł skonsolidowanych przychodów wobec 101,4 mln zł w I kwartale 2016 roku, co oznacza wzrost o 18 proc. W tym samym okresie grupa zanotowała także stratę netto w wysokości 72 tys. zł wobec 702 tys. zł zysku w analogicznym okresie 2016 roku.

Zysk z działalności operacyjnej Pamapolu w I kwartale 2017 r. wyniósł 1,1 mln zł (2,2 mln zł w I kw. 2016 r.).

W I kw 2017 r. skonsolidowane przychody Grupy Pamapol wyniosły 119.837 tys. zł. i były o 18 % wyższe w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedzającego, co związane było z realizacją kontraktu z ARR na dostawy artykułów spożywczych do magazynów organizacji partnerskich (szynka drobiowa i groszek z marchewką.

Wynik brutto ze sprzedaży Grupy w okresie sprawozdawczym był porównywalny do I kwartału 2016 r. (różnica -188 tys. zł r/r). Wynik EBITDA Grupy we wskazanym okresie wyniósł 4,4 mln zł i był o 0,76 mln zł niższy niż w analogicznym okresie poprzedniego roku.

W pierwszym kwartale 2017 r. Grupa osiągnęła stratę netto w kwocie 72 tys. zł (w analogicznym okresie I kw. 2016 zysk netto wynosił 702 tys. zł).

Wskaźnik długu (suma zobowiązań odsetkowych: kredyty, pożyczki, leasing) do EBITDA (liczona za ostatnie cztery kwartały) w Grupie Kapitałowej Pamapol na koniec I kwartału 2017 r. osiągnął poziom 4,33.

Zasadniczy wpływ na wyniki Grupy w okresie sprawozdawczym miały ceny surowca mięsnego, w szczególności wieprzowiny. Mimo wprowadzonych optymalizacji w obszarach działalności Spółki, zmierzających m.in. do eliminacji roboczogodzin w procesie produkcyjnym oraz obniżenia kosztów zużycia nośników energii przypadających na jednostkę wyprodukowaną, koszt wytworzenia produktu był wyższy niż w okresie poprzedzającym.

Jednocześnie Pamapol w I kwartale 2017 r. nie poniósł w stosunku do analogicznego okresu poprzedzającego dodatkowych kosztów związanych z przygotowaniem telewizyjnej kampanii reklamowej.

Zarząd Grupy, obserwując sytuację na rynku surowcowym i utrzymujące się wysokie ceny mięsa wieprzowego (historyczne maksima), które wraz z rosnącymi kosztami pracy oddziałują na wzrost kosztów produkcji, przewiduje negatywne wyniki Spółki i Grupy w kolejnym okresie sprawozdawczym (II kwartał 2017 r).

W przypadku Spółki WZPOW podkreślenia wymaga fakt, iż występujące na przełomie kwietnia i maja przymrozki nie wpłynęły negatywnie na jakość plantacji. Niskie temperatury nie miały wpływu na plonowanie roślin, natomiast średnie temperatury w kwietniu i na początku maja spowodują przesunięcie rozpoczęcia kampanii skupu grochu o około 10 dni w stosunku do roku ubiegłego, podobnie w przypadku kukurydzy (gdzie temperatura miała wpływ na szybkość kiełkowania i wschodu roślin).

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

PMPPamapol SA

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 462) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH