Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mięso

Pamapol z 5,1 mln zł straty po III kwartałach 2017

Pamapol w ciągu trzech pierwszych kwartałów 2017 roku uzyskał 348,5 mln zł przychodów ze sprzedaży wobec 327,4 mln zł w analogicznym okresie 2016 roku. Trzy pierwsze kwartały 2017 roku Pamapol zakończył stratą 5,1 mln zł wobec 2,2 mln zł zysku w tym samym okresie 2016 roku.

Pamapol z 5,1 mln zł straty po III kwartałach 2017
Robert Jankowski, prezes Pamapolu, fot. Piotr Waniorek

W okresie I – III kw. 2017 roku skonsolidowane przychody Grupy Pamapol wyniosły 348,5 mln zł i były o 6,5 % wyższe w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedzającego (327.377 tys. zł), co związane było m.in. z realizacją kontraktu z Agencją Rynku Rolnego (ARR) na dostawy artykułów spożywczych do magazynów organizacji partnerskich oraz zwiększeniem zakresu sprzedaży w spółce zależnej MITMAR wynikającej ze stopniowego rozwoju działalności produkcyjnej.

Wynik brutto ze sprzedaży Grupy w okresie sprawozdawczym był niższy o 9,0 % r/r. Wynik EBITDA Grupy we wskazanym okresie wyniósł 8,9 mln zł i był o 7,4 mln zł niższy niż w analogicznym okresie poprzedniego roku.

W okresie trzech kwartałów 2017 r. Grupa osiągnęła stratę netto w kwocie 5,4 mln zł (w analogicznym okresie obejmującym I-III kw. 2016 r. zysk netto wyniósł 2,2 mln zł).

Pierwsza połowa 2017 roku wpłynęła istotnie na wyniki Grupy Pamapol. Głównymi czynnikami mającymi wpływ na dotychczasowe wyniki Grupy w okresie pierwszych 9 miesięcy 2017 r. były czynniki określone przez Emitenta w poprzednich raportach okresowych tj. w szczególności kształtowanie się cen surowca mięsnego, kursów walut EUR/PLN i USD/PLN, wzrost kosztów pracy, oraz wystąpienie zdarzeń jednorazowych związanych z utworzonymi odpisami z tytułu trwałej utraty wartości i likwidacji zapasów oraz odpisami aktualizującymi wartość należności przez Emitenta i spółki zależne Emitenta.

Podjęte w poprzednich miesiącach działania związane z optymalizacją procesów biznesowych (w tym: automatyzacja procesów produkcyjnych, ograniczenie kosztów składu zewnętrznego, zwiększenie wydajności oraz optymalizacja kosztów stałych i portfolio produktów), wpływające na korzystną strukturę asortymentowo-dystrybucyjną, utrzymujący się wysoki średniomiesięczny poziom sprzedaży oraz poprawę parametrów operacyjnych, zaczynają przynosić zauważalne efekty w spółkach Pamapol i Mitmar.

W przypadku WZPOW w III kwartale 2017 r. nastąpiły zmiany osobowe na stanowisku Prezesa Zarządu, celem wzmocnienia zdefiniowanych przy wsparciu doradców zewnętrznych procesów zmierzających do poprawy efektywności operacyjnej spółki poprzez zmianę modelu handlu, logistyki, optymalizację miksu asortymentowego, zapewnienie płynności dostaw surowca pod potrzeby produkcji oraz poprawę konfiguracji linii technologicznych wpływającą na obniżenie zużycia mediów i ilości roboczogodzin.

Ponadto w okresie sprawozdawczym wraz z doradcami zewnętrznymi kontynuowane były prace nad wypracowaniem długoterminowej strategii działalności Grupy Pamapol, mając na uwadze określenie kierunków dalszych działań i planów rozwojowych poszczególnych spółek.

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

PMPPamapol SA

więcej informacji:

Pamapol RSS ALERT    /    Pamapol S.A. RSS ALERT    /    wyniki Pamapolu RSS ALERT    /    dania gotowe RSS ALERT    /    Grupa Pamapol RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • jaro 2017-12-01 11:06:06
    zabijanie zwierząt jest nieetyczne mam nadzieję, że spółka zbankrutuje

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.92.193.89
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.